آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۴
اجتماعی
۴

گزیده اخبار

«کانون خانواده» تذکر گرفت

دو هفته نامه کانون خانواده به دلیل درج مطلبی که شائبه وهن یکی از اقوام ایرانی را تداعی می کند، از هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفت. به گزارش روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشریه کانون خانواده در صفحه 42 شماره 247 خود لطیفه ای را درج کرده که شائبه وهن یکی از اقوام ایرانی و امکان سوء استفاده و اختلاف افکنی را تداعی می کند.

بر همین اساس طبق بند 4 ماده 6 قانون مطبوعات که ناظر بر ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه است، دوهفته نامه کانون خانواده مستحق دریافت تذکر تشخیص داده شد. در تذکر هیات نظارت بر مطبوعات خطاب به کانون خانواده آمده است که اصرار بر این خطای مطبوعاتی، مستوجب تشدید مجازات و لغو امتیاز نشریه خواهد شد.

طرح های پژوهشی اولویت دار حمایت می شوند

وزارت علوم با همکاری سایر وزارتخانه ها از پایان نامه های مقطع ارشد و رساله دکتری که موضوعات آنها اولویت دار باشد، حمایت می کند. به گزارش مهر، فیروز بختیاری نژاد مدیرکل امور پژوهشی وزارت علوم با اعلام این خبر گفت: موضوعات اولویت دار پژوهشی به دانشگاه ها ارسال شده است.

این پژوهش ها باید کاربردی بوده و به فناوری تبدیل شوند تا تولیدات علمی از طریق توسعه فناوری به تبدیل ثروت در کشور بینجامد.

مردم فریب ماموران قلابی وزارت بهداشت را نخورند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر هیچ برنامه ای برای مراجعه به منازل ندارد و پیش از اجرای برنامه های بهداشتی که نیاز به مشارکت خانواده ها باشد از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می کند.

وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه ای از مردم خواست فریب افراد ناشناس را که با کارت شناسایی جعلی، خود را مامور این وزارتخانه معرفی می کنند، نخورند.

براساس این اطلاعیه افراد ناشناسی که با مراجعه به در منازل و ارائه کارت شناسایی جعلی، خود را به عنوان مامور آمار این وزارتخانه معرفی کرده و با دریافت وجه از خانواده ها اقدام به صدور کارت اشتراک خرید محصولات بهداشتی می کنند، به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیستند.