آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۴
بین الملل
۶

پرونده شکایت از انتخابات عراق بسته شد

گروه بین الملل پس از گذشت سه هفته از شروع بازشماری آرای انتخابات پارلمان عراق، کمیسیون انتخابات این کشور، در پایان رسیدگی به شکایت ها و اعتراض ها اعلام کرد تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است و هیچ گونه جابه جایی در کرسی احزاب در پارلمان آینده به وجود نخواهد آمد. نوری المالکی نخست وزیر عراق در اولین واکنش خود، نتیجه بازشماری آرا را نشانه تقویت اعتماد رای دهندگان دانست.

به گزارش خبرگزاری ها قاسم العبودی، سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در یک کنفرانس خبری در بغداد اعلام کرد: شمارش دستی آرای بغداد به پایان رسید و هیچ دلیلی دال بر تقلب در جریان شمارش آرا وجود ندارد.

العبودی با تاکید بر اینکه نتایج این شمارش آرا روز دوشنبه به طور رسمی اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: آرای 11 هزار و 298 صندوق رای در بغداد به طور کامل شمارش شد و نتایج آن آرا به دادگاه فدرال برای تصویب ارسال خواهد شد.

طی شمارش آرا مشخص شد که شمارش قبلی آرا نیز به صورت کاملا شفاف و بی طرف انجام شده و هیچ گونه اشتباه بزرگ یا تقلبی در هیچ یک از مراکز اخذ رای صورت نگرفته است.

کمیسیون عالی انتخابات عراق سه هفته قبل در پی اعتراض برخی از جریانها از جمله ائتلاف دولت قانون و نیز دستور کمیسیون ویژه قضایی تصمیم به بازشماری آرا در استان بغداد به عنوان بزرگترین حوزه انتخاباتی گرفت.انتخابات پارلمانی عراق حدود یک ماه پیش با مشارکت 62 درصد شهروندان عراق برگزار شد که طبق نتایج منتشر شده اولیه فهرست العراقیه به رهبری ایاد علاوی و ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی بیشترین کرسی های پارلمان را از آن خود کردند.

تکرار روزهای سیاه عراق

انفجار چندین خودروی بمب گذاری شده در مناطق جداگانه عراق و حمله شبه نظامیان به نمازگزاران این کشور 40 کشته و 150 زخمی برجای گذاشت.