آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۴
بین الملل
۶

گزیده اخبار

تنها زندانی روس گوانتانامو تحویل مسکو می شود

مطبوعات امریکا گزارش دادند، راویل مینگازوف (Ravil Mingazov) تنها زندانی روس که در زندان گوانتانامو در کوبا زندانی است به روسیه تحویل داده می شود. این تصمیم را دادگاه فدرال امریکا اتخاذ کرده است. این فرد 42 ساله در پاکستان دستگیر و در ماه مارس سال 2002 به سربازان امریکایی تحویل داده شده بود. به نوشته پایگاه اینترنتی ریانووستی، در مجموع هشت تبعه روس در سالهای 2001 و 2002 دستگیر شدند.

نیروهای دولتی قرقیزستان اوضاع را در دست گرفتند

رئیس روابط عمومی وزارت کشور قرقیزستان اعلام کرد: اوضاع داخلی کشور به حالت عادی برگشته و کاملا تحت کنترل است.

وی افزود: هیچ اقدامی به منظور برهم زدن آرامش صورت نگرفته است و تمامی واحدهای داخلی وزارت کشور از جمله واحدهای گشتی شب را عادی گذراندند.

گفتنی است روز جمعه طرفداران دولت موقت و حامیان باقی اف رئیس جمهور برکنار شده در مناطق جنوبی قرقیزستان درگیر شده بودند.

تظاهرات اسکاتلندی ها علیه کامرون

همزمان با سفر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به اسکاتلند، جمعی از مردم و فعالان مدنی با تجمع در مقابل مجلس محلی اسکاتلند در شهر ادینبورو به سیاست های دولت جدید انگلیس اعتراض کردند.

دیوید کامرون که برای دیدار با مقامات محلی عازم مجلس اسکاتلند بود مجبور شد برای خودداری از مواجهه با معترضان از طریق پارکینگ ساختمان و مسیری حاشیه ای وارد مجلس اسکاتلند شود.

تجمع کنندگان که تعدادشان چند صد نفر بود پلاکاردهایی انتقادی علیه دولت مرکزی انگلیس بویژه سیاست های اقتصادی این دولت در دست داشتند.