آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۴
صفحه آخر
۲۸

بزرگ ترین

روزنامه زنجیره ای کانادا فروخته شد

غول رسانه ای «کن وست گلوبال» با فروش روزنامه هایش به مبلغ 1/1 میلیارد دلار کانادا به گروهی از طلبکاران این ناشر موافقت کرد.

پل گادفری، رئیس روزنامه نشنال پست «کن وست گلوبال» بر شرکت جدیدی که قصد دارد فعالیت های فعلی 46 روزنامه زنجیره ای را حفظ کند، ریاست خواهد کرد.

این قرارداد که شامل 50 میلیون دلار کانادا پول نقد خواهد بود، دو پیشنهاد رقیب دیگر از جمله پیشنهاد شرکت های توراستار و فیرفکس فایننشیال هولدینگز را شکست داده است اما برای اجرا باید ابتدا مورد تایید دادگاه قرار بگیرد.

کن وست در بخشی از روند تدام یافته حمایت در برابر ورشکستگی در حال فروش دارایی های خود برای پرداخت بدهی هایش است.

این غول رسانه ای که 12 روزنامه از جمله ونکوور سان، مونترال گزت و اتاواسیتیزن و همچنین 45 نشریه محلی و رایگان را منتشر می کند، زمانی صاحب شبکه های تلویزیونی و رادیویی در انگلیس، استرالیا، اندونزی، نیوزیلند، ترکیه، سنگاپور و امریکا بود اما برای پرداخت سه میلیارد دلار امریکا به منظور خرید روزنامه و نشریه های محلی از کنراد بلک، زیر بار قرض سنگینی رفت.

کنراد بلک که زمانی در راس سومین امپراتوری رسانه ای بزرگ جهان بود، اکنون مشغول گذراندن شش سال و نیم محکومیتش در زندانی در فلوریدا برای دزدیدن میلیون ها دلار از فروش روزنامه ها به «کن وست» است.