آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۴
بورس
۲۲

آغاز فعالیت بازار سوم فرابورس

از نیمه دوم خرداد ماه بازار سوم فرابورس با عرضه های مزایده ای سهام هفت شرکت فعال می شود.

گروه هتل های هما، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی پردیس، حمل ونقل ریلی نیرو، فولاد ریل جنوب، سمند ریل، گسترش صنایع

پائین دستی پتروشیمی، هفت شرکتی هستند که با عرضه خود به صورت مزایده از شانزدهم خردادماه در بازار فرابورس، فعالیت بازار سوم فرابورس را کلید می زنند.

طبق این گزارش، 364 هزار و 800 سهم پتروشیمی زاگرس شانزدهم خردادماه و 46 هزار و 550 سهم پتروشیمی پردیس هفدهم خردادماه عرضه می شوند.

بر این اساس، گروه هتل های هما به عنوان بزرگترین شرکت با سرمایه یک میلیون و 960 هزار و 778 ریال هجدهم خردادماه عرضه می شود.بلوک یک میلیارد و 862 میلیون و 739 هزار و 100 سهمی گروه هتل های هما و 4 هزار و 655 هزار سهم حمل و نقل ریلی به صورت همزمان هجدهم خرداد ماه واگذار می شوند.

واگذاری شرکت گروه

هتل های هما بدون نام تجاری آن است و پس ازانجام مزایده در هجدهم خردادماه و قطعی شدن معامله پس از 20 روز از انجام مزایده، خریدار باید نام شرکت را تغییر دهد.

طبق این گزارش، 186 هزار و 200 سهم فولاد ریل جنوب نوزدهم خردادماه، 38 میلیون سهم سمند ریل بیست ودوم خردادماه نوبت های بعدی عرضه های فرابورس را در خردادماه تشکیل می دهند.

این گزارش می افزاید: سهام گسترش صنایع پائین دستی پتروشیمی درقالب بلوک های 50 هزار و 395 سهمی و 44 هزار و 605 سهمی به عنوان آخرین عرضه سهام دربازار سوم فرابورس در 23 خردادماه محسوب می شود.