آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۴
بورس
۲۲

خبر

عرضه بیمه دانا به تابستان نمی رسد

معاون سازمان خصوصی سازی با اعلام نتایج واگذاری 5 شرکت دولتی در هفته گذشته، زمان عرضه سهام بیمه دانا را در نیمه دوم سال دانست.

مهدی عقدایی در رابطه با عرضه مزایده ای و مذاکره ای پنج شرکت دولتی در هفته گذشته اظهار داشت: چهارشنبه گذشته پاکت های مزایده 4 شرکت دولتی کالای پتروشیمی، پتروشیمی ارومیه،توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی و کشت و صنعت شهید رجایی در محل سازمان خصوصی سازی باز شد و در برابر انجام معامله دو شرکت اول، دو شرکت دیگر به دلیل نبود مشتری به فروش نرسیدند.

وی ادامه داد: 100درصد شرکت کالای پتروشیمی با قیمت پایه 47/19میلیارد تومان و 70 درصد از شرکت پتروشیمی ارومیه به قیمت 9/13 میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده بودند که این دو شرکت در نهایت به ارزش 21 و 16 میلیارد تومان معامله شدند.

خریداران این دو شرکت طی 20 روز کاری باید نسبت به پرداخت وجه نقد معامله اقدام کنند. به گفته عقدایی مزایده 35 درصد از سهام توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی به ارزش پایه 97/1 میلیارد تومان و 100 درصد شرکت کشت و صنعت شهید رجایی به قیمت 8/68 میلیارد تومان نیز انجام نشد.

این معاون سازمان خصوصی سازی در رابطه با واگذاری 49 درصد از سهام شرکت خدمات کیفیت آریا «اس.جی.اس» به صورت مذاکره که سه شنبه گذشته انجام شده بود نیز توضیح داد:مقرر شده طی هفته جاری کمیسیون مربوطه جلسه ای را با طرف متقاضی خرید این شرکت برگزار کند.

راه اندازی معاملات آتی پلی اتیلن در خرداد

امیدنامه قرارداد آتی(فیوچرز) پلی اتیلن به سازمان بورس ارسال شده است و بعد از تایید نهایی قرارداد آتی این محصول سومین قرار داد آتی است که تا پایان خرداد ماه راه اندازی می شود.

به گزارش ایسنا، احمد رضایی مدیر قراردادهای آتی شرکت بورس کالادر خصوص زمان راه اندازی قرارداد آتی پلی اتیلن گفت: هفته آینده جلسه ای به منظور نهایی کردن این محصول در سازمان بورس برگزار شده و پیش بینی می شود که قرارداد آتی پلی اتیلن تا پایان خرداد ماه راه اندازی شود.

به گفته رضایی، پلی اتیلن محصولی است که انجام قرارداد آتی آن با موفقیت روبه رو می شود ولی این امر منوط به فعال شدن بیشتر بازار نقدی این محصول است.