آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۴
حوادث
۲۶

دنیای حادثه

با زگشت تنها بازمانده هواپیمای مرگ به هلند

تنها بازمانده حادثه سقوط هواپیما در لیبی از بیمارستان مرخص شد.

پسربچه 9 ساله هلندی تنها بازمانده مسافران هواپیمای خطوط هوایی آفریقا است. او چهارشنبه گذشته همراه پدر و مادرش از ژوهانسبورگ - پایتخت آفریقای جنوبی - به مقصد لندن در پرواز بود که در پی سقوط هواپیما مجروح شد. این در حالی است که 104 سرنشین دیگر هواپیما همگی جان باختند.

این کودک که زنده ماندنش معجزه آسا بوده، عصر دیروز هنگام ترخیص از بیمارستان در مصاحبه کوتاهی با رسانه ها گفت: «نام من روبن است و اهل هلند هستم. از موضوع سقوط هواپیما و مرگ پدر و مادرم خبر دارم.

حالم خوب است، اما فقط پاهایم خیلی درد می کند.»پزشک معالج کودک نجات یافته هم اظهار داشته: هر دو پای وی به دلیل شدت ضربه های وارده ناشی از سقوط بشدت شکسته و خرد شده، اما به دلیل اینکه او در سن رشد قرار دارد، با مراقبت های کامل پزشکی بزودی بهبود می یابد.

گفتنی است عمه وعموی «روبن» که از هلند به لیبی رفته بودند، او را به کشورشان بازگرداندند.

سرنشینان هواپیمای ایرباس مدل 200-330 Aکه صبح چهارشنبه گذشته در نزدیکی فرودگاه طرابلس سقوط کرد، 70 هلندی، 13 آفریقایی، 13 لیبیایی، چهار بلژیکی، 2 استرالیایی، یک انگلیسی، یک آلمانی و یک فرانسوی بودند که همگی غیر از پسربچه هلندی جان باختند.

عامل حمله به مهدکودک اعدام می شود

مهاجم چینی که با حمله به یک مهدکودک، ده ها بچه را مجروح کرده بود، به اعدام محکوم شد.

دادگاه محلی چین صبح دیروز مرد مهاجمی را که 29 آوریل به یک مهدکودک در شهر تایکسینگ حمله و 29 بچه و 3 مربی را با ضربه های کارد مجروح کرده بود، به اعدام محکوم کرد.

متهم انگیزه خود از این اقدام جنایتکارانه را انتقام از جامعه عنوان کرده بود.طی هفته های اخیر حملات زنجیره ای به مدارس چین افکار عمومی را بشدت نگران کرده است.