آرشیو یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۴
ورزشی
۲۰

بارسلونابه دنبال جانشینی برای لاپورتا

باشگاه بارسلونا اسپانیا در آستانه انتخابات سراسری برای تعیین مجدد مدیرعامل خود قرار گرفته است.

خوان لاپورتا مدیر فعلی این باشگاه پس از دو دوره 4 ساله ریاست در این باشگاه در آینده ای نزدیک باید میز خود را ترک کند.

در فوتبال اسپانیا مالکیت دائمی در یک باشگاه معنی ندارد و هر مدیر عاملی پس از انتخاب تنها 4 سال فرصت دارد افکار خود را تحت نظر مستقیم مردم در باشگاه خود پیاده کند.

13 ژوئن (23 خرداد) برای هواداران بارسلونا روز بزرگی است و شاید برای مردم کاتالونیا اهمیت بیشتری نسبت به انتخابات ریاست جمهوری اسپانیا هم داشته باشد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که لاپورتا با رفتن خود بار سنگین سیاست را از ترازوی ورزشی بارسلونا خارج می کند. از طرف دیگر هواداران لاپورتا معتقدند کمک هایی که او به بارسا کرده، در طول تاریخ این باشگاه بی نظیر بوده است. در هر حال فتح 6 جام در سال گذشته چیز کمی نیست و نمی شود از کنار آن بی تفاوت گذشت. این امتیاز بزرگ لاپورتا است و کمتر مدیرعاملی در تاریخ این باشگاه تا این حد به بارسلونا اعتبار بخشیده است.

رقبای لاپورتا برای انتخابات آینده عمدتا از جناح وابسته به دولت اسپانیا هستند و در صورت انتخاب، می شود پیش بینی کرد به بارسلونا رنگی ملی گرایانه و به دور از اندیشه های جدایی طلبانه خواهند بخشید. گفتنی است بارسا در فصل جاری فوتبال اسپانیا و اروپا درخشش فصل گذشته را نداشته، اما هنوز پیشاهنگ لیگ این کشور و امیددار نخست قهرمانی آن است. در دوره حضور لاپورتا به نسل جوان در کاتالونیا اهمیت بیشتری داده شده و بخصوص بازی های بارسا در دو فصل اخیر که با مربیگری پپ گواردیولاهمراه شده، چشم نواز بوده است.