آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۴
سیاسی
۲۴

ابراهیمی: برگزاری چنین نشست هایی سلطه گران را محدود می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اجلاس سران گروه 15 گفت: برگزاری چنین نشست هایی دقیقا در راستای برخورد با منافع سلطه گران در دنیاست و هرچقدر که این نشست ها و مجامع قوی تر شوند، سلطه گران محدودترند.

حسین ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «ایران» با بیان اینکه جهان سلطه به واسطه همین نشست ها سلطه خود را در کشورهای ضعیف تثبیت کرده است، افزود: برگزاری این اجلاس ها آن هم در جمهوری اسلامی ایران یک فرصت گرانبها و ارزشمند است که برای اعضای خود منافع بسیاری را به ارمغان خواهد آورد و مهمتر آنکه استقلالشان را هم در آینده تضمین می کند.

وی آینده اجلاس سران گروه 15 را آینده ای روشن و ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: برای گسترش این گروه بیش از پیش باید تلاش کرد، چرا که در این صورت است که گروه 15 به یک جریان اثرگذار در آینده تبدیل خواهد شد و ایران نیز می تواند تبدیل به کشوری شود که حافظ منافع کشورهای عضو در مجامع بین المللی شود. ابراهیمی با بیان اینکه در اجلاس تهران، گروه 15 با حضور پررنگ سران امکان اثربخشی بر تحولات اقتصاد جهانی را پیدا خواهد کرد، یادآور شد: با تداوم بحران اقتصادی در امریکا و بحران جدید در اروپا، گروه 15 فرصت بازنگری در دیپلماسی اقتصادی، جهانی و تلاش برای کاهش بی عدالتی ها را خواهد داشت. وی گفت: کشورهای شرکت کننده در اجلاس گروه 15 با حضور خود اعلام می کنند که کشورشان به پیگیری اهداف این گروه متعهد است و بین اعضای این گروه پیوند عمیق وجود دارد.