آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۴
ایران زمین
۲۳

برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان ها

ساری نمایشگاه خیابانی نقاشی جشنواره سراسری هنر در روستا با حضور هنرمندان کشوری در روستای یاقکوه شهر کوهستانی شیرگاه 27 اردیبهشت ماه در مازندران برگزار می شود.در این جشنواره گروهی از نقاشان و عکاسان کشور آثار خود را به همراه نقاشی های کودکان و نوجوانان روستا در فضای باز روستای یاقکوه به نمایش می گذارند.روستای یاقکوه میزبان سه دوره از این جشنواره بوده که با استقبال عمومی مردم روستای یاقکوه به عنوان یکی از پایگاه های دائمی جشنواره هنر در روستا شده است.

کرج نمایش مذهبی «حور در آتش» در ایام فاطمیه با هدف یادآوری هرچه بیشتر ارزش های دینی و اسلامی اجرا می شود.

کارگردانی این نمایش مذهبی با مضمون شهادت حضرت زهرا(س) را مجید نورمحمدی برعهده دارد و از نکات جالب توجه در این نمایش، حضور 70 بازیگر است. داستان این نمایش از وفات پیامبر (ص) شروع می شود و پس از آن به ماجرای سقیفه (نام محلی که بزرگان مدینه در آن جمع شدند و به رغم وصیت پیامبر، ابوبکر را خلیفه کردند)، غصب باغ فدک و شهادت حضرت زهرا(س) می پردازد. نمایش مذهبی «حور در آتش» تا 27 اردیبهشت ماه به صورت عمومی و رایگان در سالن شهرداری - جنب استخر دانش واقع در چهارصد دستگاه کرج از ساعت 20:30 روی صحنه می رود.

یزد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با همکاری انجمن هنرهای تجسمی برای گزینش افراد متقاضی شرکت در هفدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان استان گلستان، 29 اردیبهشت ماه، مسابقه برگزار می کند.

طراحی، پوستر، کاریکاتور، خوشنویسی، سفال، نقاشی، مجسمه سازی، نگارگری و عکس رشته های این مسابقه است. این مسابقه در موضوعات آزاد با تحویل دو اثر در هر رشته انتخابی برگزار می شود.

شرکت کنندگان باید متولدان تاریخ اول شهریورماه سال 64 تا اول شهریورماه سال 73 باشند و می توانند تا 28 اردیبهشت ماه جاری آثار خود را به انجمن هنرهای تجسمی واقع در گنجینه فرهنگ و هنر یزد ارسال کنند.