آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۴
ایران زمین
۲۳

تردد کشتی ها در کارون از سر گرفته می شود

گروه «ایران زمین» پس از 30سال انتظار، سازمان بنادر قول داده با لایروبی کامل این رودخانه امکان تردد کشتی های گردشگری و تجاری در کارون را بزودی فراهم سازد.

مصطفی مطورزاده رئیس فراکسیون شهرهای ساحلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رودخانه کارون به عنوان تنها آبراه شیرین در منطقه مستعدترین مسیر دریایی برای گردش مسافربری و تردد شناورهای تفریحی است.

وی افزود: پس از جنگ تحمیلی به علت وجود 100 شناور کوچک و بزرگ غرق شده در کارون و لایروبی نشدن آن، تردد شناورها در این رودخانه امکان پذیر نبود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت نیرو متولی لایروبی این رودخانه استراتژیک است که روند عملیات رضایت بخش نیست.

وی دلیل کندی این عملیات را نبود تخصص در وزارت نیرو در این زمینه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با ورود سازمان بنادر به این پروژه شاهد تسریع در اجرای آنها و احیای بخش گردشگری در رودخانه کارون باشیم.

مطورزاده تصریح کرد: از سرگیری تردد شناورهای کوچک در رودخانه کارون با هدف توسعه و رونق گردشگری و تجارت صورت می گیرد. وی اظهار داشت: مسئولان سازمان بنادر اعلام کرده اند کار مطالعات این طرح پایان یافته و با توجه به موقعیت ویژه این رودخانه بزودی شاهد تردد کشتی ها در این رودخانه خواهیم بود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در همه کشورهای جهان از ساحل دریا و رودخانه بهترین بهره برداری انجام می گیرد اما در ایران این موضوع اساسا مغفول مانده است. انتظار داریم وضعیت شهرهای بندری در زمینه های تجاری و گردشگری دریایی مورد توجه قرار بگیرد چرا که مطالعه برروی شهرهای بندری جهان نشان می دهد بیشترین حجم جمعیت و گردشگری در مناطق بندری صورت می گیرد.