آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۸۵۰
حوادث
۱۹

دستگیری مهمانان کلاهبردار

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: پلیس آگاهی این فرماندهی اعضای یک باند فعال را که از طریق فالوده های مسموم اقدام به سرقت می کردند، شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه دوم هوشمند شریفی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان بوشهر درباره این خبر گفت: خانمی با مراجعه به پلیس آگاهی شکایتی ارائه و عنوان کرد یک زن و مرد که قبلاهمسایه آنها بودند، با ورود به منزلش و تعارف فالوده آلوده به مواد بی هوش کننده، یک دستگاه لپ تاپ و مقداری طلاجات را سرقت کرده و متواری شده اند.

وی افزود: پلیس تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده بود که فردی دیگر نیز به پلیس مراجعه و بیان کرد،در یکی از خیابان های بوشهر با شخصی آشنا شده که پس از جلب اعتماد وی و چند مرحله رفت و آمد به منزلش، با فالوده آلوده، او و مادرش را بی هوش و اقدام به سرقت یک میلیون تومان وجه نقد و یک دستگاه آبمیوه گیری کرده است.

سرهنگ شریفی اضافه کرد: پلیس با تشکیل یک تیم عملیاتی با تحقیقات گسترده دو متهم را دستگیر کردند.

وی گفت: در بازجویی ها، متهمان اعتراف کردند با شناسایی سوژه و جلب اعتمادشان به منزلشان می رفتند و در فرصت مناسب با خوراندن فالوده مسموم سرقت می کردند.

اعترافات سارقان مسلح به 31 فقره سرقت خودرو

در رویدادی دیگر، دستگیری سارقان مسلح در خوزستان منجر به کشف راز 31 فقره سرقت در این استان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، ماموران آگاهی خوزستان در پی انهدام باند سارقان خودرو و دستگیری اعضای این باند، در بازرسی از منزل متهمان یک قبضه سلاح شکاری و یک برگ سند خودروی پراید کشف کردند.این گزارش می افزاید: متهمان در بازجویی اعتراف کردند از سال 85 شروع به سرقت خودروهای نیسان وانت، پژو 405، پراید و پیکان در شهرستان های اهواز، دزفول، آبادان و ماهشهر می کردند و تاکنون 31 دستگاه خودرو را به سرقت برده و پس از نصب پلاک مسروقه متعلق به خودروهای دیگر، آنها را به فروش رسانده اند.

تاکنون 8 دستگاه خودروی سرقتی به صورت اوراق شده کشف و مالباختگان نیز شناسایی شده اند.