آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۸۵۰
حوادث
۱۹

دستگیری 4 قاچاقچی انسان در پایانه غرب تهران

4 عضو یک گروه که اقدام به قاچاق انسان از مرزهای شرقی کشور به تهران می کردند، در آخرین اقدام در پایانه غرب تهران دستگیر شدند.

به گزارش «جام جم»، چند روز پیش ماموران کلانتری 209 پایانه غرب تهران در حال کنترل اتوبوس های برون شهری، به یکی از اتوبوس ها که در حال ورود به پارکینگ پایانه بود، مشکوک شده و آن را متوقف کردند که در بازرسی آن متوجه شدند بجز راننده و 2 مرد ایرانی دیگر، همگی مسافران از اتباع افغان هستند.

بنابراین راننده و دیگر مسافران بازداشت و برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل شدند. افراد بازداشت شده در بازجویی، اظهارات متناقضی را بیان کردند تا عاقبت یکی از اتباع افغان، راز گروه قاچاقچیان انسان را فاش کرد.

جویندگان کار در دام قاچاقچیان انسان

این مرد در اظهاراتش به پلیس گفت: برای یافتن کار در تهران و شهرستان های دیگر به 2 نفر از هموطنانم در شرق کشور مبالغی از یک تا 3 میلیون تومان پرداخت کردیم و پس از چند روز به کمک آنها و 2 تبعه ایرانی از مرزهای شرقی کشور وارد تهران شدیم و قرار بود یک هفته ای را در باغ متروکه ای در حومه تهران اسکان یابیم تا پس از یافتن کار مناسب، آن محل را ترک کنیم، غافل از این که گرفتار می شویم. ماموران با ثبت اظهارات این مرد، به تحقیق از دیگر اتباع افغان پرداختند که آنها نیز گفته های هموطن خود را تایید و عنوان کردند، طی چند مرحله پول های کلان به قاچاقچیان انسان پرداخت کرده اند. با ثبت اظهارات این مهاجران غیرقانونی، تحقیق از 4 مرد که قاچاقچیان انسان بودند آغاز شد که آنها در بازجویی های پلیسی به جرایم خود اعتراف کردند.