آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۸۵۰
حوادث
۱۹

دزدهای زورگیر یکی پس از دیگری دستگیر شدند

با پیگیری کارآگاهان پایگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ، 3 سارق زورگیر شناسایی و دستگیر شدند.

ساعت 20 / 18 روز 16 فروردین، 3 سارق پس از ورود به خانه ای در منطقه لواسان، ابتدا با تهدید چاقو دست و پای مرد صاحبخانه را بستند و پس از ضرب و شتم مالباخته 650 هزار تومان پول، ارز خارجی به ارزش 250 هزار تومان، 3 دستگاه گوشی تلفن همراه، 12 فقره چک های حساب جاری متعلق به افراد غیر (به ارزش تقریبی 25 میلیون تومان) را سرقت کردند و از محل متواری شدند.

با مراجعه مالباخته به کلانتری 166 لشکرک و تشکیل پرونده، به دستور دادرس علی البدل شعبه 101 دادگاه عمومی لواسانات، پرونده برای شناسایی و دستگیری متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان پایگاه یکم در تحقیقات خود با شناسایی چک های مسروقه، به سرقت رفتن آنها را به شعبات بانکی مربوط اعلام کردند تا در صورت مراجعه فرد یا افراد در خصوص چک های مسروقه، مراتب به پلیس آگاهی اعلام شود. روز سوم اردیبهشت از شعبه بانک فتح واقع در بزرگراه فتح با پایگاه یکم تماس گرفته و اعلام شد جوان حدود 30 ساله در این بانک قصد نقد کردن یکی از چک های مسروقه را دارد. با حضور کارآگاهان پایگاه یکم در بانک شعبه فتح، اسماعیل 31 ساله دستگیر و با اعترافات وی دو نفر دیگر از سارقان زورگیر با استفاده از دوربین مداربسته بانک شناسایی و دستگیر شدند که مشخص شد یکی از متهمان به نام رضا دارای سابقه خرید و فروش مواد مخدر است و اخیرا به اتهام حمل و نگهداری 800 گرم مواد مخدر دستگیر و زندانی شده است.

با اعتراف متهمان، سرهنگ علی اکبرپور، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به احتمال وقوع دیگر جرایم از سوی 3 متهم دستگیر شده، دستور انتشار تصاویر آنها بدون پوشش چهره از سوی مقام قضایی صادر شده است؛ لذا از شهروندانی که این سه متهم را شناسایی کرده و از آنها شکایتی دارند یا از دیگر اقدامات مجرمانه و غیرقانونی آنها اطلاعاتی دارند، دعوت می شود برای طرح شکایت و همچنین ارائه اطلاعات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نیاوران، میدان یاسر مراجعه کنند.