آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۸۵۰
جامعه
۱۷

ساختار معاونت آموزشی در وزارت بهداشت تغییر می کند

ایجاد دفتر اخلاق پزشکی در وزارت بهداشت

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشریح جزئیات ساختار جدید این معاونت از تغییرات در حوزه طب سنتی و امور مرتبط با اخلاق پزشکی خبر داد و گفت: مهم ترین ماموریت معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعتباربخشی است.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با مهر افزود: برحسب ساختار جدید معاونت آموزشی، این معاونت یک چارچوب منسجم، هماهنگ و برحسب ماموریت پیدا می کند و در این ساختار اصلی ترین ماموریت اعتباربخشی به عنوان رکن اصلی دیده شده است.

وی با اشاره به تشکیل اداره کل اعتباربخشی، ارزیابی و دبیرخانه های آموزشی یادآور شد: پیش از این ماموریت اعتباربخشی در کنار سایر ماموریت ها دیده می شد اما در این ساختار، شورای عالی برنامه ریزی، شورای گسترش دانشگاه ها، کمیسیون ملی اعتباربخشی آموزش پزشکی، شورای آموزش پزشکی و تخصصی، شورای آموزش دندانپزشکی، شورای آموزش علوم پایه و بهداشت و شورای آموزش پزشکی عمومی دیده شده است.

ایجاد دفتر اخلاق، آداب و میراث پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت از ایجاد دفتر اخلاق، آداب و میراث پزشکی خبر داد و گفت: مسوول این دفتر در قالب مشاور وزیر در امور اخلاق، آداب و میراث پزشکی دیده شده است و مجموعه جدیدی خواهد بود که به اموری از جمله اخلاق پزشکی و فرهنگ و تمدن اسلامی می پردازد.

وی اضافه کرد: اخلاق پزشکی یک نیاز همیشگی و رو به کمال در همه ادوار پزشکی است که به شکل ساختارمند در مجموعه جدید دیده شده و درس فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی نیز برای دانشجویان الزامی شده است که در این دفتر نحوه اجرای آن در دانشگاه ها رصد می شود.

محققی گفت: نیمی از 2 واحد درس آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی به صورت پژوهشی و با توجه به اولویت های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ارائه می شود.

وی با اشاره به تغییرات در حوزه طب سنتی گفت: طب سنتی پیش از این در قالب دبیرخانه فعالیت می کرد که از این پس در دفتر اخلاق، آداب و میراث پزشکی مستقر می شود و مجموعه شورای دبیرخانه طب سنتی و داروسازی سنتی در این قسمت فعالیت می کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: مجموعه مسائل معارف اسلامی هم که در وزارت بهداشت تشکیل شده و مقوله مربوط به مجله طب و تزکیه و موضوع درس اختیاری آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس نیز در این مجموعه فرهنگی پیگیری می شود.