آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۸۵۰
جامعه
۱۷

تشکیل سازمان غذا و دارو مصوبه مجلس را می خواهد

یک روز بعد از اعلام خبر تصویب تشکیل سازمان غذا و دارو از سوی شورای عالی اداری، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تشکیل سازمان غذا و دارو حتما باید با مصوبه مجلس انجام شود و اگر دولت بدون مصوبه مجلس این سازمان را تشکیل دهد، برخلاف برنامه توسعه است.

حسینعلی شهریاری در گفتگو با فارس، افزود: ما منتظر ارسال لایحه دولت برای تشکیل سازمان غذا و دارو هستیم و مطابق قانون برنامه، تشکیل این سازمان و هرگونه تغییر در تشکیلات اداری وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به عهده مجلس است و حتما باید در مجلس تصویب شود.

براساس تصویب شورای عالی اداری، در پی ادغام شرکت سهامی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور با مرکز توسعه غذا و دارو در وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو تشکیل شد. شهریاری گفت: اگر تشکیل سازمان غذا و دارو بدون مصوبه مجلس صحت داشته باشد، شاید دولت بخواهد تازگی ها کار مجلس را هم انجام دهد که من از آن خبر ندارم.نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: تشکیل هر سازمان و گسترش تشکیلات اداری وزارتخانه ها حتما باید با مصوبه مجلس انجام شود، در غیر این صورت خلاف قانون برنامه توسعه است. تشکیل سازمان غذا و دارو نیز باید به صورت لایحه به مجلس بیاید و تشکیل و اساسنامه آن نیازمند مصوبه مجلس است.