آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۸۵۰
فرهنگ و هنر
۵

شهداد روحانی:وضعیت ارکستر سمفونیک تهران عالی است

شهداد روحانی که روزهای پایانی تمرینات ارکستر سمفونیک تهران را برای اجرای برنامه در تالارهای وحدت و مرکز همایش های برج میلاد سپری می کند، معتقد است: وضعیت ارکستر سمفونیک تهران عالی است.

این روزها تالار رودکی مملو از صدای ارکستر سمفونی تهران است و تمرینات این گروه به سرپرستی روحانی پی گرفته می شود. روحانی درباره این اجرا و وضعیت ارکستر به ایسنا می گوید: برای ارزیابی وضعیت ارکستر سمفونیک بعد از دو هفته تمرین تنها یک کلمه می توان گفت: عالی.

او معتقد است: وضعیت ارکستر سمفونیک درحال حاضر به لحاظ فنی بسیار خوب است و با آن که قطعات آسان نیست و اجرای سختی را در پیش دارند، اما همه چیز بخوبی پیش می رود. روحانی درباره اجرای ارکستر سمفونیک در مرکز همایش های برج میلاد هم می گوید: آنجا را دیده ام، امکانات فنی خوبی دارد اما برای اجرا باید از میکرفن استفاده شود که برای آن، تمرین ویژه ای در نظر گرفته ایم تا به بهترین شکل از این فضا و امکانات بهره بگیریم.

ارکستر سمفونیک تهران قرار است به رهبری شهداد روحانی چهارم، پنجم و ششم خردادماه ساعت 21 در تالار وحدت و هفتم خرداد ساعت 21 در مرکز همایش های برج میلاد قطعاتی را اجرا کند.

در این کنسرت شهداد روحانی قرار است قطعات سوییت شماره یک کارمن: اثر ژرژ بیزه، ویلیام تل اورتور: اثر روسینی، آداجیو برای ویلن و ارکستر: اثر شهداد روحانی، آرواره های کوسه: اثر جان ویلیامز، روح: اثر برنارد هرمن، بن هور: اثر روشا، وکالیز: اثررخمانینف تنظیم شهرداد روحانی، کارمینا بورانا: اثر کارل ارف و پرنده آ تشین 1919: اثر ایگور استراوینسکی را رهبری کند.