آرشیو شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۰۹۰
استان ها
۲۳

ضرورت تقویت صنعت گردشگری خراسان شمالی

جواد آگاهی

دنیای اقتصاد - بجنورد- صنعت گردشگری خراسان شمالی هنوز نتوانسته جایگاه واقعی خود را بیابد به همین دلیل تلاش برای پیشرفت این صنعت در اولویت های کاری ما قرار خواهد گرفت.

استاندار خراسان شمالی در همایش روز جهانی موزه و میراث فرهنگی که در خراسان شمالی برگزار شد با بیان این مطلب گفت: 35درصد اشتغال مردم استان در بخش کشاورزی، 30درصد در بخش صنعت و مابقی در بخش خدمات است. محمدحسین جهانبخش با بیان این مطلب افزود: متاسفانه بخش صنعت گردشگری خراسان شمالی کمترین سهم از درآمد زایی را دارد به همین دلیل می طلبد تا در بخش صنعت گردشگری مسوولان استانی تلاش مضاعف داشته باشند. وی تصریح کرد: خراسان شمالی دارای روستاهای هدف گردش زیادی از جمله رویین، درکش و... است که با وجود این روستاها می توان گردشگران زیادی را جذب این استان کرد.

وی ادامه داد: خراسان شمالی فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دارد از این رو دست گردشگران به خصوص گردشگران بومی استان را برای سرمایه گذاری می فشاریم.

وی با اشاره به تردد سالانه 12میلیون نفر از زائران بارگاه امام رضا(ع) از داخل استان خراسان شمالی، ساخت هتل های تاریخی را یکی از راهکارهای مناسب در جذب گردشگران در این استان شمرد و گفت: با ساخت هتل های تاریخی و مناسب با آداب و رسوم استان خراسان شمالی مسافران با این استان آشناییت بیشتری خواهند یافت.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: این استان دارای یک هزار و 50 اثر باستانی، تاریخی و طبیعی است که بیش از 450 اثر از این تعدا د اثر به ثبت ملی رسیده است.

معاون حفظ احیا و ثبت آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی نیز در ادامه گفت: در گذشته ما هنر بومی داشته ایم که کاربرد خوبی داشته، اما اکنون به فراموشی سپرده شده است.

مسعود علویان صدر با اشاره به اینکه باید ارزش های خود را بشناسیم، افزود: با خود باوری و شناخت ارزش های ملی و اسلامی می توان بناهایی ساخت که بسیار با ارزش و مقاوم هستند.