آرشیو شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۸۶۸
اقتصادی
۴

حذف توپولف از فهرست خرید شرکت های هواپیمایی با اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اختصاص بیش از یک میلیارد دلار اعتبار در قانون بودجه سال 89 به منظور توسعه ناوگان خطوط هوایی خصوصی و دولتی، از حذف توپولف در سفارش های سال جاری شرکت های هواپیمایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا نخجوانی در خصوص سرنوشت پرونده توپولف 154 در ایران تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری خود را مکلف می داند که در جهت اجرای سلیقه مسافران هوایی رفتار کند. وی ادامه داد: بنا بر تصمیم وزیر راه و ترابری و نوعی بی رغبتی مسافران برای پرواز با توپولف، فعالیت هایی در این زمینه صورت گرفت که قبل از سال جدید بخشنامه آن به شرکت های داخلی ابلاغ شد.

وی گفت: در این باره عدم ایجاد تعهد بازرگانی برای ناوگان توپولف و از سوی دیگر پاسخگویی به نیاز طبیعی افزایش تقاضای مسافران با پرواز غیرتوپولف مد نظر است که در مجموع اگر تدابیر مذکور عملیاتی شود می توان اظهار داشت که تا پایان سال جاری پرواز توپولف 154 بسته خواهد شد. معاون وزیر راه و ترابری در مورد عکس العمل ایرلاین ها در مورد خروج توپولف از ناوگان هوایی کشور تصریح کرد: در این راستا ایرلاین ها علاوه بر افزایش مساعدت مالی دولت، خواستار تنظیم قیمت بلیت هستند تا بتوانند با گردش مالی بالاتری نسبت به جایگزینی ناوگان توپولف اقدام کنند.

نخجوانی درباره افزایش ناوگان هوایی در سال جدید خاطرنشان کرد: تاکنون ایرلاین های مختلف تقاضاهایی را برای خرید انواع هواپیماهای مدرن و مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری ارائه داده اند که در حدود 20 فروند برآورد می شود؛ این هواپیماها توپولف 154 نخواهد بود.