آرشیو شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۸۶۸
سلامت
۱۶

لباس های مشکی و تنگ در تابستان نپوشید

یک متخصص پوست و مو گفت: در فصل گرم بهتر است لباس های روشن نخی پوشید، چون استفاده از لباس های مشکی و نایلونی موجب افزایش دمای بدن به 39 تا 40 درجه می شود.

دکتر فرانک احسانی در گفتگو با ایسنا افزود: پوشش افراد باید متناسب با فصل باشد. بنابراین در تابستان باید از پوشیدن لباس های مشکی و نایلونی اجتناب کرد؛ چون امکان دارد اگر در زیر نور آفتاب چنین لباس هایی به تن باشد، درجه حرارت بدن به 39 تا 40 درجه برسد. علاوه بر آن تعریق زیاد با چنین پوششی، شرایط مناسبی را برای رشد باکتری ها و قارچ ها فراهم می کند. وی اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ساعت های گرم روز را از راه های پیشگیری از بروز عوارض پوستی در اوقات گرم سال برشمرد و توصیه کرد: افراد از کرم های ضدآفتاب، عینک آفتابی و کلاه های نقاب دار به منظور محافظت از پوست خود استفاده کنند.

احسانی درباره عوارض بی توجهی به نکات بهداشتی مربوط به پوست در فصل های گرم اظهار کرد: پوست بدن به دلیل تابش عمودی و طولانی تر اشعه خورشید در فصل بهار و تابستان، بیشتر تحت تاثیر اشعه های ماورای بنفش UVA و UVB قرار می گیرد. این متخصص پوست و مو با بیان این که تعریق پوست می تواند عوارض بسیار زیاد و ناراحت کننده ای داشته باشد، گفت: اثرات لکه های عرق به صورت جوش هایی روی صورت و گردن کودکان و دانه های سفید براق پرآب، اطراف بینی و زیر پلک های افراد بالغ نمود پیدا می کند که با تعریق مجدد تشدید می شود. علاوه بر آن به علت ترشح عرق، ضایعات عفونی در زیر بغل، کشاله ران و نقاطی مانند اطراف سینه و پشت گردن ایجاد و موجب خارش، التهاب و قرمزی پوست می شود.