آرشیو شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۸۶۸
حوادث
۱۹

دزدی اموال مردم تنها در چند ثانیه

دزد سابقه دار سوار اتوبوس های بین شهری تهران می شد و اموال مسافران را در یک چشم به هم زدن سرقت می کرد.

به گزارش جام جم، روز 10 آبان سال گذشته مردی به دنبال دریافت پول از بانک سوار اتوبوس بین شهری شد، اما در میانه راه پول هایش از سوی مسافری مرموز به سرقت رفت. مالباخته با مراجعه به کلانتری 148 انقلاب، ماجرای حادثه را اطلاع داد. با تشکیل پرونده قضایی و ارسال آن به پایگاه سوم آگاهی تهران، ماموران به تحقیق از شاکی پرداختند که معلوم شد روز حادثه یکی از مسافران سایه به سایه او را تعقیب می کرده است.با به دست آمدن این اطلاعات، چهره نگاری رایانه ای از این مسافر مرموز انجام و با تطبیق آن با بانک اطلاعات مجرمین معلوم شد تصویر رایانه ای با یک متهم سابقه دار به نام ذبیح مطابقت دارد.

ردپای متهم حرفه ای

در حالی که ماموران در جستجوی این متهم فراری بودند، افراد دیگری هم به پایگاه سوم آگاهی تهران مراجعه و شکایت های مشابهی ارائه کردند که در بررسی این پرونده ها مشخص شد همگی در دام ذبیح گرفتار شده اند.

جستجوهای پلیسی ادامه داشت تا عاقبت متهم فراری هفته گذشته در شرق تهران دستگیر شد.

کلکسیونی از اموال دزدی

در بازرسی از خانه متهم یک قبضه سلاح، شوکر، 30 عدد گوشی تلفن همراه، صدها عدد کارت تلفن، کارت مترو، کارت سوخت خودرو و موتورسیکلت، کارت هویتی مختلف و گواهینامه کشف شد. با انتقال این متهم به پایگاه سوم آگاهی تهران، وی در بازجویی به سرقت های متعددی اعتراف کرد.

اعتراف دزد حرفه ای

متهم پرونده در اظهاراتش به پلیس گفت: دارای 10 فقره سابقه کیفری هستم. از سال 70 با جعل عنوان یک دندانپزشک، مطبی را دایر و بیماران را درمان می کردم که با شکایت بیماران دستگیر و زندانی شدم. پس از آزادی از زندان به جیب بری و سرقت روی آوردم، به طوری که سوژه هایم را از میان مسافران اتوبوس شناسایی و اموالشان را سرقت می کردم.

سرهنگ ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم آگاهی تهران در این باره به خبرنگار ما گفت: با اعتراف متهم به سرقت های متعدد از مسافران اتوبوس های بین شهری، او اکنون در بازداشت به سر می برد. افرادی که در دام متهم گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت از وی به دادسرا یا پایگاه سوم آگاهی تهران مراجعه کنند.