آرشیو شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۸۶۸
حوادث
۱۹

سرباز پلیس راه، ناجی 20 مسافر شد

اقدام شجاعانه یک سرباز وظیفه در پلیس راه فرماندهی انتظامی استان ایلام باعث نجات جان 20مسافر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، یکی از ماموران وظیفه پلیس راه فرماندهی انتظامی استان ایلام در اقدامی بی نظیر جان 20نفر از مسافران یک دستگاه مینی بوس را از مرگ نجات داد.

بنابراین گزارش، پس از آن که گروهی از مسافران و زائران عتبات عالیات با یک دستگاه اتوبوس از استان خراسان رضوی به قصد شهر مهران و سفر به کشور عراق در حرکت بودند، در گردنه قلاجه با نقص فنی اتوبوس مجبور به توقف شدند.

بنا بر تشخیص افسر نگهبان وقت پلیس راه انتظامی استان ایلام مستقر در گردنه قلاجه، اتوبوس متوقف وطی تماس با نزدیک ترین ترمینال مسافربری دو دستگاه مینی بوس جهت انتقال مسافران به پلیس راه اعزام شد.

پس از آن که مسافران در این دو مینی بوس قرار گرفتند و هنگامی که راننده یکی از این دو مینی بوس مشغول جا دادن وسایل مسافران در صندوق عقب خودرو بود به علت نقص در سیستم ترمز دستی و عدم رعایت اصول ایمنی مینی بوس شروع به حرکت از گردنه بدون حضور راننده کرد.

در این بین سرباز وظیفه «حجت الله آذر شب»که در حال انجام وظیفه بود با مشاهده وضعیت موجود و با طی مسافتی خود رابه خودرو رسانده و با سعی و تلاش و فداکاری مینی بوس را متوقف و از سقوط آن به عمق دره جلوگیری کرد و جان 20 نفر از زائران عتبات عالیات را نجات داد.