آرشیو شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۸۶۸
حوادث
۱۹

پروفسور قلابی مغز و اعصاب دستگیر شد

پروفسور قلابی مغز و اعصاب که با وعده های دروغین بیماران را معالجه می کرد، در شهرستان محلات دستگیر شد.

به گزارش جام جم، در پی گزارش های مردمی به مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر این که مرد 56 ساله ای با معرفی خود به عنوان پروفسور مغز و اعصاب با دریافت مبالغ گزاف از بیماران، به آنها وعده می دهد در صورتی که معالجاتش موثر واقع نشد او بیمار را برای مداوا به آمریکا اعزام خواهد کرد، موضوع این گزارش ها در دستور کار ماموران قرار گرفت.

بررسی و تحقیق اولیه نشان می داد این فرد اهل تهران و ساکن محلات است، به طوری که با شناسایی والدین یک جوان 18 ساله که برای مداوا به این فرد مراجعه کرده بودند، مشخص شد وی ابتدا یک میلیون تومان برای مداوای فرزند آنها دریافت و عنوان کرده است در صورتی که فرزندشان بهبود نیافت، با دریافت 500 میلیون تومان، وی را برای مداوا به آمریکا اعزام خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، با جمع بندی این اطلاعات و استعلام از مرکز بهداشت مشخص شد این فرد فاقد هر گونه سابقه از سازمان نظام پزشکی کشور است.

در پی این موضوع ماموران با مجوز قضایی متهم را دستگیر و به دادسرا منتقل کردند. قاضی پرونده پس از تحقیقات مقدماتی، وی را با صدور قرار بازداشت موقت به اتهام کلاهبرداری و جعل عنوان و دخالت در امور پزشکی در اختیار پلیس آگاهی قرار داد تا درخصوص سوابق و دیگر جرایم احتمالی و شناسایی شاکیان اقدامات بعدی انجام شود.