آرشیو شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۸۶۸
صفحه آخر
۲۰
چهره روز

مسی، عصای دست مارادونا

حجت الله اکبرآبادی

لیونل مسی، امید اول آرژانتین برای موفقیت در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به حساب می آید.

بازیکنی که این روزها زیر ذره بین و نگاه ویژه مارادونا، سرمربی همیشه جنجالی آرژانتین قرارداشته است تا این مربی که می خواهد عیار تازه ای از عملکرد مربیگری خود را در معرض قضاوت جهانیان قرار دهد، امروز با اعجوبه بی مهار فوتبال کشورش به نیجریه تاختن آغاز کند.

مارادونا که به تکنیک و فوتبال فانتزی مسی اعتقاد زیادی دارد، طی روزهای گذشته در خلال تمرینات، نکات ویژه ای را به ستاره بزرگ تیمش گوشزد کرده است تا مسی که طی این سال ها متهم به کم کاری در تیم ملی آرژانتین شده، این بار با انگیزه هایی خاص قدم به آوردگاه جام نوزدهم بگذارد. مسی که می داند علاوه بر مردم کشورش، دنیای فوتبال نیز حرکات او را زیر ذره بین گرفته است، این را نیز نیک واقف است که آرژانتین با وجود او و ستاره هایی چون ورون، ماسکرانو، ته وز، میلیتو، هیگواین و... بهترین فرصت را برای اوجگیری در جام جهانی و صعود به مراحل پایانی این جام دارد.

بطور مسلم،مارادونا برای مسی ماموریت های ویژه ای را تعریف کرده و دست او را باز خواهد گذاشت تا با سرکشی به همه جای زمین،محور و طراح اصلی حملات تیمش باشد. در حقیقت مسی باید همچون یک ماهی پر جنب و جوش و با تکنیک بسیار بالاو غنی خود بین بازیکنان رقبا غوطه خورده و همبازیانش را بخوبی در مسیر گلزنی تغذیه کند. مسی که در عین حال گلزنی تمام عیار و بی مهار است، مهاجمی سریع و گلزن همچون کارلوس ته وز را به عنوان مهاجم اول آرژانتین در کنار خود می بیند تا مارادونا با حضور این دو در زمین، تاکتیک های تیمی اش را با محوریت حضور این دو ستاره مقابل حریفان تعریف کند. با این همه نباید از نظر دور داشت که حریف امروز آرژانتینی ها، تیم قدرتمند نیجریه است که با اتکا به قدرت بدنی بالای بازیکنانش که بعضا با چاشنی سرعت همراه می شود، می تواند برای هر حریفی دردسرساز شود. شاید اگر مارادونا و مسی از مانع بلند نیجریه به سلامت عبور کنند، راحت تر از قبل می توانند به بزرگی و صعود به مراحل بعدی جام اندیشه کنند.