آرشیو چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۲۹
زلال
۲۲

حجت الاسلام محمد هادی یعقوب نژاد

فرهنگنامه اصول فقه 6000 مدخل را شامل می شود

حجت الاسلام محمد هادی یعقوب نژاد در مراسم تقدیر از پدید آورندگان فرهنگنامه اصول فقه با بیان اینکه این فرهنگنامه یکی از آثار ارزشمندی است که در مرکز اسناد و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تدوین شده است، اظهار داشت: فرهنگنامه اصول فقه از کارهایی است که در نوع خود کم نظیر و جزو اولین ها است.

وی ادامه داد: حداکثر مدخل هایی که در بزرگترین فرهنگنامه ها وجود دارد هزار و 600 مدخل است ولی در فرهنگنامه اصول فقه سه هزار مدخل جمع آوری شده است و همچنین سه هزار مدخل دیگر به آن اضافه خواهد شد.

رئیس مرکز اسناد و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه فرهنگنامه اصول فقه بسیاری از مشکلات را برطرف ساخته است، یادآور شد: هر اصطلاحی که در فقه وجود دارد در این فرهنگنامه گردآوری شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های مرکز اسناد و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، یادآور شد: این مرکز قابلیت های بالفعل و بالقوه ای دارد که اگر امکانات لازم را در اختیار داشته باشد می توانند فعالیت های بزرگی همانند گردآوری فرهنگنامه اصول فقه انجام دهد.

حجت الاسلام یعقوب نژاد گفت: هزینه ای که نسبت به ارزش فرهنگنامه اصول فقه برای آن صورت گرفته است بسیار کم است، البته کسانی که در گردآوری این اثر ارزشمند ایفای نقش کرده اند همگی از فضلاو پژوهشگران برجسته حوزه علمیه محسوب می شوند.

وی تاکید کرد: فرهنگنامه اصول فقه امروز افتخاری است برای مرکز اسناد و مدارک اسلامی و قوتی برای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم محسوب می شود