آرشیو شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۳
شهرستان ها
۱۱

آغاز عملیات بازسازی اماکن تاریخی دزفول

اهواز- خبرنگار کیهان:

مدیر میراث فرهنگی دزفول گفت: ادامه عملیات مرمت بخش زنانه حمام کرناسیون، خانه نیلساز و گلچین، خانه مجاهد، پل قدیم، آسیب ها و سازه های قدیم دزفول در سال جاری آغاز شده است.

غلامعلی باغبان اظهار داشت: مرمت بخش زنانه حمام کورناسیون در سال گذشته با اعتباری بالغ بر حدود 40 میلیون تومان آغاز شده است که در حال حاضر ادامه عملیات مرمت و بازسازی این بخش در سال جاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه مرمت خانه نیلساز و گلچین در سال 88 با اعتباری بالغ بر حدود 120 میلیون تومان آغاز شده بود گفت: ادامه مرمت این بناهای تاریخی جهت آماده سای بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در سال جاری شروع شده است.

همچنین مدیر میراث فرهنگی دزفول با اشاره به اینکه بازسازی خانه مجاهد این شهرستان به منظور مهمانسرا و سفره خانه سنتی در مرکز محله شاه رکن الدین در سال 87 با اعتباری بالغ بر حدود 400 میلیون تومان آغاز شد خاطرنشان کرد: ادامه عملیات مرمت اماکن تاریخی و باستانی همچون پل قدیم دزفول جهت ساماندهی اطراف پل و حذف تردد از پل قدیم و همچنین ادامه مرمت آسیاب ها و سازه های قدیمی با همکاری مشترک سازمان نوسازی و بهسازی دزفول آغاز شده است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و مسابقه نقاشی در پارک خانواده، برگزاری همایش مقدماتی ثبت جهانی پل قدیم و برگزاری نمایشگاه عکس از جاذبه های گردشگری این شهرستان در موزه حمام کرناسیون به مدت 10 روز از جمله برنامه هایی است که به مناسبت هفته میراث فرهنگی توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی دزفول و همکاری اداره کل میراث فرهنگی این شهرستان اجرا شد.