آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
شهرستان ها
۱۱

تاخیر 18ساله یک طرح در اراک

محسن تاج آباد

مردم اراک از تاخیر در بهره برداری از سد کمال صالح این شهرستان گلایه دارند. از سال 72 مطالعات مراحل اول و دوم طرح تامین آب بهداشتی برای مردم اراک آغاز شده و تا دی ماه سال 1380 یعنی حدود 9 سال پیش به درازا کشیده است تا با اتمام مطالعات طرح در آستانه عملیات اجرایی قرارگیرد. از استملاک اراضی تا ایجاد پست های برق 11 پروژه بایستی اجرا می شد. بجز دولت، منابع ریالی طرح نیز بایستی از طریق حمایت مالی شهرداری اراک، پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع و نیروگاه شازند تامین می شد ولی با این حال امروز وبا گذشت 18 سال آرزوی تامین آب شرب بهداشتی شهروندان اراکی محقق نشده است و ازسویی دیگر نیز اطلاع رسانی روشن و شفافی در مورد مراحل فعلی این پروژه در اختیار مردم اراک قرار نگرفته است.

شهروندان اراکی از یک سو بهای آب مصرفی و خروجی فاضلاب منازل مسکونی خود را می پردازند و ازسویی دیگر به علت نبود تمکن مالی برای استفاده از دستگاه های تصفیه خانگی آب شربی که اطمینانی به بهداشتی بودن آن ندارند مصرف می کنند.

گفتنی است استاندار مرکزی وعده داده است که با سفر سوم رئیس جمهور به استان این طرح به بهره برداری برسد و شهروندان اراکی بی صبرانه منتظر تحقق این وعده هستند.