آرشیو یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۹، شماره ۷۰۳۵
اقتصادی
۴

آل اسحاق خبرداد: تشکیل شورای تولید و توزیع برای رفع مشکلات میان دو وزارتخانه

یحیی آل اسحاق معتقد است برای رفع مشکلات میان وزارتخانه های کشاورزی و بازرگانی، تشکیل شورای تولید و توزیع می تواند راهگشا باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفتگو با آریا، با اعلام مطلب فوق؛ افزود: بنده در موقع وزارت خود بر وزارت بازرگانی طرحی را به نام تشکیل شورای تولید و توزیع ارائه کردم که در آن زمان محقق نشد.آل اسحاق در مورد چگوگی کارکرد این شورا اظهار داشت: این شورا شبکه ای از توزیع را ایجاد خواهد کرد که فعالیتهای همگن وزارتخانه های بازرگانی و کشاورزی را در بگیردو هر جا مشکلی پیش آمد سریعا وارد عمل شود. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطرنشان ساخت: اگر سازمان های زیر مجموعه هر دو وزارتخانه کوچکتر شوند و شرح وظایف هر کدام کم تر شود در این صورت وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و در آن صورت راه برای ادغام وزارتخانه های بازرگانی و صنایع و معادن هموار خواهد شد.

گفتنی است هر از چندگاهی مسئولان مملکتی ادغام وزارتخانه های بازرگانی و صنایع و معادن را مطرح می کنند و بعد ار مدتی این طرح به دست فراموشی سپرده می شود.

اخیرا نیز رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روز صنعت و معدن در حضور رئیس جمهور این خواسته را مطرح کرده بود و خواستار این شد که برای ضربه نخوردن صنعت داخل برای صادرات این ادغام صورت گیرد.