آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۳
حوادث
۱۵

حمایت هلال احمر از 206هزار خانوار آسیب پذیر

در ماه رمضان انجام می شود

داوطلبان جمعیت هلال احمر در ماه رمضان از بیش از 206هزار خانوار آسیب پذیر حمایت می کنند.

ماشاء الله پورطلوعی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر افزود: سازمان داوطلبان در حال حاضر با افزایش داوطلبان خود می تواند خانوار های محروم بیشتری را در ماه رمضان امسال تحت پوشش قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در طرح ملی همای رحمت سازمان داوطلبان هلال احمر در سال گذشته 206هزار و 549 خانوار آسیب پذیر تحت پوشش حمایتی قرار گرفتند، گفت: این سازمان با افزایش خیرین خود پیش بینی و آمادگی کمک و حمایت بیش از 206هزار خانوار آسیب پذیر را تحت پوشش طرح ملی همای رحمت دارد.

پورطلوعی اظهار داشت: قبل از شروع ماه مبارک رمضان نیازمندان واجدشرایط توسط داوطلبان شناسایی می شوند و از سویی دیگر نیز با استفاده از نظرات پزشکان متخصص داوطلب جمعیت و تعیین میزان کالری مورد نیاز هر فرد در طول یک ماه، سبدهای غذایی براساس معیارهای علمی استانداردسازی می شود تا تحت برنامه همای رحمت در ماه مبارک رمضان بین خانوارهای محروم و آسیب پذیر توزیع شود.

وی گفت: داوطلبان و خیرین سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر همزمان با شروع ماه مبارک رمضان اقلام غذایی مورد نیاز نظیر برنج، گوشت، مرغ و روغن را تهیه و در اختیار جمعیت قرار می دهند که این اقلام پس از بسته بندی توسط خود داوطلبان شبانه با خودروهای بدون آرم و به منظور حفظ کرامت انسانی خانواده ها به در منازل نیازمندان توزیع شود.