آرشیو پنجشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۹۱۸
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

داستان دنباله دار جام جهانی برای کره شمالی

شهریار محمدی

حضور تیم ملی کره شمالی در جام جهانی به ماجرایی تبدیل شده که کماکان ادامه دارد.

داستان از همان روزهای اول حضور این تیم در آفریقای جنوبی آغاز شد. بازیکنان این تیم برخلاف سایر تیم ها زیاد جلوی دوربین های خبرنگاران حاضر نمی شدند و حرفی درباره خودشان، تیم شان و کشورشان نمی زدند، تا اینکه نوبت به رودررویی این تیم با حریفان همگروهش رسید. ابتدا کره ای ها به مصاف تیم ملی برزیل رفتند. در این بازی که کسی امیدی به این تیم نداشت، آنها بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و در نهایت پس از 90 دقیقه با یک باخت آبرومندانه و نتیجه 2 بر یک زمین را ترک کردند.

بخش غم انگیز داستان آنها در دومین بازی رقم خورد. آنها در دومین دیدار به مصاف پرتغال رفتند و بدجوری تحقیر شدند؛ باخت 7 هیچ. سومین بازی هم برای این تیم با یک باخت همراه بود تا نتایج ضعیف کره شمالی در قیاس با نتایج خوب ژاپن و کره جنوبی بیشتر به چشم بیاید.

بازگشت این تیم به کره شمالی با خبرهای تازه ای همراه بود. اول این خبر منتشر شد که تمام بازیکنان این تیم در ملاعام و به مدت 6 ساعت مورد بازجویی قرار گرفته اند. بعد هم خبر رسید که سرمربی این کشور برای تنبیه مجبور شده در یک ساختمان کارگری کند.

حالااتفاق دیگری رخ داده که به نوعی در ادامه همین داستان دنباله دار است. سپ بلاتر به عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال وارد ماجرا شده و اعلام کرده که فیفا موضوع مجازات بازیکنان و سرمربی تیم ملی کره را بررسی می کند.

او گفته که به زودی با رئیس جدید فدراسیون فوتبال کره تماس می گیریم تا صحت و سقم این ادعا مشخص شود. فیفا که شدیدا با دخالت دولت ها در امور فوتبال مخالف است، تاکنون فوتبال چند کشور را به همین دلیل تعلیق کرده است.

سپ بلاتر هم گفته پس از اطمینان از صحت خبر، تصمیم لازم و فراخور این اتفاق گرفته می شود. حالاباید منتظر ماند و دید که داستان حضور تیم ملی کره شمالی در آفریقا چه پایانی پیدا می کند.