آرشیو شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۹۲۵
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

دردسر های شورجه در لبنان

شهریار محمدی

جمال شورجه که برای ساخت یک فیلم سینمایی راهی جنوب لبنان شده است، نزدیک بود به دردسر بیفتد و یک اشتباه سهوی حسابی کار دستش بدهد.

ماجرا از دبیرستان «برج رحال» واقع در جنوب لبنان آغاز شد. گروه فیلمبرداری در این دبیرستان مستقر شده بود تا بخش هایی از فیلم «جنوب آسمانی» را فیلمبرداری کند. به همین خاطر آنها ساختمان دبیرستان را به شکل یک پایگاه نظامی درآورده و پرچم رژیم صهیونیستی را هم بالای آن نصب کرده بودند.

اما برخی از مردم محلی و جوانان روستا بادیدن پرچم رژیم اشغالگر روی ساختمان دبیرستان حسابی خونشان به جوش آمد و به سمت دبیرستان حمله کردند.

دبیرستان هم که به همه چیز شباهت داشت جز دبیرستان، حتی در زمین های بازی آن هم ادوات نظامی مستقر شده بود. مردم با ورود به دبیرستان بلافاصله سراغ پرچم رفتند و آن را پاره کردند.

به گزارش ایرنا، این اتفاق تنهامردم عادی را به اشتباه نینداخت. نیروهای حافظ صلح بین الملل (یونیفیل) نیز با دیدن پرچم رژیم اشغالگر قدس برای تحقیق در این زمینه به گشتزنی پرداختند. یک بالگرد پلیس لبنان نیز پس از این اتفاقات برای مراقبت از وضعیت تیم فیلمبرداری بالای دبیرستان به پرواز درآمد.پس از این ماجرا، گروه فیلمبرداری با نصب پلاکارد بزرگی بر سر در دبیرستان به اهالی اعلام کردند که این صحنه سازی فقط در حد فیلمبرداری بوده و از آنها خواستند صبر کنند تا زمان هجوم نیروهای مقاومت به پایگاه فرضی نظامی رژیم صهیونیستی(البته در فیلم)فرا رسد و آنها این پایگاه نظامی را نابود کنند.

فیلم سینمایی «جنوب آسمانی» با موضوع بررسی جنگ 33 روزه لبنان، با همکاری یک تیم 50 نفره در حال ساخت است. در این فیلم بازیگرانی از لبنان، مصر، سوریه و ایران به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم بر اساس حوادث مستند و واقعی جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان ساخته می شود و قصه داستان مربوط به تلاش ناکام اسرائیل برای تسخیر روستای مرزی عیتا الشعب در جنوب لبنان است.

این فیلم به سفارش بنیاد سینمایی فارابی و با همکاری مشترک حزب الله در دست تهیه است.

صحنه های فیلمبرداری و اتاق های پشت صحنه آن براساس بقایای باقیمانده از ارتش رژیم اسرائیل طی جنگ 33 روزه و واقعی صورت می گیرد.