آرشیو دوشنبه ۱‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۲۴
ورزشی - اخبار کشور
۱۳

مدیر مرکز مطالعات راهبردی خیمه: تاسیس دانشکده عاشورا پژوهی را دنبال می کنیم

قم- خبرنگار کیهان:

مدیر مرکز مطالعات راهبردی خیمه گفت: تاسیس دانشکده عاشوراپژوهی و دانشگاه عاشوراپژوهی در کشور را دنبال می کنیم و امیدواریم این مهم رویکرد بین المللی نیز پیدا کند.

حجت الاسلام مرتضی وافی در پانزدهمین نشست از دور دوم نشست های عاشورا پژوهی چهل منزل تا اربعین که پنجشنبه شب در مرکز انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: معمولا دو ماه از سال را ذهن، فکر و فضای جامعه ما درگیر با مقوله عاشورا، کربلاو امام حسین(ع) است. وی خاطرنشان کرد: بخشی از مردم آن ایام را در هیئات مشغول هستند، بخشی به عزاداری و توسل می پردازند و بخشی در رابطه با این موضوعات برنامه ر یزی فرهنگی می کنند.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی خیمه افزود: نکته ای که همیشه از آن رنج می بردیم این است که در پایان ماه صفر نام سیدالشهدا(ع)، موضوع عاشورا، قیام امام حسین(ع) و مناسک آیینی و رفتارهایی که در آن فضای بسیار باشکوه شکل پیدا می کرد و انسجام داشت رو به خمودی و خاموشی می رود.

وی گفت: یعنی آن زمان که دشمن کارش را در شام عاشورا آغاز کرد، ما معمولا پرچم ها را پایین می آوریم و گویی فراموش کرده ایم که آن اتفاق عظیم از عاشورا شروع شده است.

وافی با اشاره به اهداف برگزاری سلسله نشست های عاشوراپژوهی چهل منزل تا اربعین اظهار داشت: سعی کردیم با این سلسله نشست ها نام سیدالشهدا(ع) و عاشورا را برگزار کنیم تا مردم ما به شناخت کامل از ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) دست یابند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بخواهد یک حرکت اینگونه در سال های آینده ماندگار و با اصالت باقی بماند باید با حرکت علمی، مبانی نظری، تئوریک و نظریه پردازی همراه باشد.

وافی تاکید کرد: در واقع مطالب و موضوعاتی که در این سلسله نشست ها عنوان می شود، هر کدام یک قطعه از آن مجموعه ای است که ما در نظر گرفته ایم، برای تاسیس و راه اندازی دانشکده عاشوراپژوهی و دانشگاه عاشورا پژوهی در کشور، که امیدواریم رویکرد بین المللی نیز پیدا کند.