آرشیو سه‌شنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۱۷۱
استان ها
۲۳

راه اندازی شهرک طلای اصفهان تا سه ماه آینده

مرتضی راعی

دنیای اقتصاد – اصفهان – مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اصفهان از بهره برداری شهرک طلاتا سه ماه آینده در مجموعه کارگاهی امیر کبیر خبر داد.

مهندس محسن رنجبر با اعلام این خبر گفت: علاوه بر بحث آلاینده ها در کارگاه های طلاسازی، هم اکنون با مشکلات ترافیکی نیز روبه رو هستیم که با مکان سنجی مناسب برای ایجاد شهرک طلاو جواهر و انتقال کارگاه های طلاسازی به این شهرک، مشکلات ترافیکی نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به شکایات متعدد ساکنان اطراف کارگاه های طلاسازی به خصوص در هسته مرکزی شهر اظهار کرد: طی جلسات سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری با اتحادیه طلاسازان بر انتقال کارگاه های طلاسازی از هسته مرکزی، تاکید و مقرر شد مکان سنجی های مناسب صورت گیرد تا در مکانی مناسب، تجمیع خدمات طلاسازی از قبیل بازار طلاو ایجاد کارگاه های طلاسازی انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرک طلای اصفهان با مساحت 40 هزار مترمربع در مجموعه امیرکبیر در حال احداث است، اظهار کرد: فاز اول این شهرک در قالب 110 واحد تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله نازک کاری می باشد و امید است تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری با بیان این مطلب که انتقال کارگاه های طلاسازی و ایجاد بازار طلافروشان در یکی از نقاط شهر که از سهولت برای دسترسی آسان شهروندان نیز برخوردار باشد، کار چندان راحتی نیست، اظهار امیدواری کرد با تعامل صورت گرفته میان شهرداری و اتحادیه طلاسازان و با ارائه تسهیلات خاص این شهرک از سوی طلاسازان با استقبال روبه رو شود.

وی به طراحی فاز دوم شهرک طلاهمانند بازار طلای استانبول اشاره و تصریح کرد: با استقبال صنف طلاسازان و سرمایه گذاران، فاز دوم این طرح اجرایی خواهدشد.

رنجبر با بیان اینکه حدود 500 واحد طلاسازی هم اکنون در شهر اصفهان مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: به طور متوسط پنج تا شش نفر در هر واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

وی اذعان کرد: بیشتر کارگاه های ساخت طلاو جواهر در اصفهان در خانه های قدیمی و بدون پروانه در حال فعالیت بوده و فقط تعداد محدودی از واحدها در کارگاه های ویژه با امکانات نسبی و مناسب مشغول به فعالیت هستند و امید است با پیگیری سازمان محیط زیست و اخذ رای قضایی، بخش زیادی از این واحد ها پلمب و به این مکان منتقل شوند.