آرشیو سه‌شنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۱۷۱
استان ها
۲۳

بهره برداری از سه طرح در شهرستان دالاهو

سید عباس کشمیری

دنیای اقتصاد – کرمانشاه – همزمان با هفته دولت پروژه های شهرک صنعتی دالاهو، مرکز درمان و شبکه آبرسانی کرند غرب با اعتبار 60 میلیارد و 111میلیون ریال افتتاح شد.

سرپرست فرمانداری دالاهو در این مراسم گفت: مرکز درمان شهرستان دالاهو با اعتبار 15 میلیارد و 200 میلیون ریال در مساحت 5 هزار مترمربع با زیربنای دوهزار و 280 مترمربع در دو طبقه احداث و تجهیز شده است.

رسول مجد افزود: این طرح دارای 10 تخت بستری، اورژانس، اتاق عمل، بخش زایشگاه، آزمایشگاه، رادیولوژی، اداری، اتاق های واکسیناسیون، مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط و خانواده است. وی تاکید کرد: ناحیه صنعتی دالاهو یکی از طرح های مصوب دور اول سفر هیات دولت با اعتبار 16 میلیارد و 911 میلیون ریال و مساحت 90 هکتار با زمین صنعتی 45/7 هکتار است و در حال حاضر زیرساخت های اصلی آن درباره آب، برق، خیابان ها و معابر انجام گرفته و گاز رسانی نیز در دستور کار شهرک های صنعتی قرار دارد و این شهرک آماده سرمایه گذاری واحدهای صنعتی است. عملیات اجرایی این طرح با اعتبار 28 میلیارد ریال از سال 85 با ساخت دو مخزن 2هزار مترمکعبی و حفر دو حلقه چاه آغاز شد و با تکمیل و نصب تاسیسات خط انتقال مورد بهره برداری قرار گرفت. همزمان با هفته دولت همچنین 58 پروژه عمرانی، خدماتی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این طرح ها شامل طرح هادی روستایی روستاهای دوشمیان و بیراقوند با اعتبار 2 میلیارد و 130 میلیون ریال، خانه بهداشت دشت مورت با اعتبار400 میلیون ریال و زیر بنای 80 مترمربع، توسعه برق روستای قلعه زنجیر با اعتبار 220 میلیون ریال، آبرسانی روستای درمران علیا با اعتبار 800 میلیون ریال، آسفالت خیابان ها و معابر شهر گهواره با اعتبار یک میلیارد ریال، ساماندهی گلزار شهدای گهواره با اعتبار 650 میلیون ریال، راه اندازی کانال سنگی کانی زاله با اعتبار 350 میلیون ریال، احداث 25 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعتبار یک میلیارد و 875 میلیون ریال، ایجاد 15 فضای اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعتبار 300 میلیون ریال، احداث 4 ساختمان دهیاری و توسعه و اصلاح معابر در 3 روستای بخش گهواره با اعتبار 830میلیون ریال، یک واحد مرغداری گوشتی 10 هزار قطعه ای با اعتبار یک میلیارد و 100میلیون ریال و یک جایگاه توزیع نفت روستای درمران علیا با اعتبار 220میلیون ریال بودند.