آرشیو پنجشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۴۵۹۷
صفحه آخر
۲۸

شگفتی های جهان

ترک تحصیل کودکان در مغرب نگران کننده شده است

ترک تحصیل یا نرفتن به مدرسه یکی از مشکلات بخش آموزش در مغرب به شمار می رود. بنابر این گزارش تعداد کودکان مغربی بخصوص ساکنان روستاها که به سبب فقر و دوری از مراکز آموزشی از رفتن به مدرسه صرف نظر می کنند در حال افزایش است. دولت این کشور می کوشد با تصویب قانون اجباری بودن آموزش تا سن پانزده سالگی و دادن کمک های مالی به خانواده های فقیر جلوی این پدیده را بگیرد. بسیاری از این کودکان برای کمک به تامین نیازهای خانواده وارد بازار کار می شوند

فاجعه ای که هم تلخ و هم شیرین بود

کشف اشتباه فنی در محاسبه مالیات در انگلیس هرچند موجب ناراحتی کسانی شد که اکنون باید مابه التفاوت مالیاتشان را بپردازند ولی در مقابل کسانی را که مالیات اضافی پرداخته بودند و اکنون مابه التفاوت آن را پس می گیرند، خوشحال کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، اداره مالیات انگلیس ارسال نامه به میلیون ها شهروند این کشور را که در مجموع باید حدود دو میلیارد پوند دیگر به دولت مالیات بپردازند، آغاز کرد. مالیات این عده به علت اشتباه فنی کمتر از میزان واقعی محاسبه شده بود

اقدام غیر انسانی گروهبان امریکایی برای خنده و تفریح

یک گروهبان امریکایی در عراق که اکنون از ارتش اخراج شده، به منظور تفریح و خنده بطور مخفیانه در خودروهای رانندگان عراقی در مکان های ایست بازرسی نارنجک قرار می داد.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، وی به اتفاق همکارش از واکنش رانندگان و شوکه شدن آنها هنگام دیدن نارنجک در خودروی خود فیلمبرداری می کرد و آن را در یک پایگاه اینترنتی قرار می داد. این اقدام باعث بحث و جدل زیادی شده و بسیاری از عراقی ها معتقدند چنین کاری اصلا خنده دار نیست.

رکورد جهانی تهیه سیب زمینی سرخ کرده فرانسوی

مرد بلژیکی با تهیه بی وقفه و فروش 2هزار کیلو سیب زمینی سرخ کرده فرانسوی در عرض 83 ساعت نام خود را در کتاب گینس ثبت کرد. به گزارش شینهوا، کریس ورچورن آشپز معروف اهل کاستل در عرض 83 ساعت بدون توقف 2 هزار کیلو سیب زمینی سرخ کرده فرانسوی با سس قرمز وخوشمزه درست کرده و به مشتریان فروخت. وی در طول این مدت هرگز نخوابید تا بازرسان گینس از وی گزارش تهیه کنند. نام وی اکنون در کتاب رکوردداران گینس ثبت شده است.