آرشیو سه‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۴۰
شهرستان ها
۱۱

پارک «کلاله» ایمن سازی شد اما کمی دیر

محسن تاج آباد

پارک کلاله که در یکی از چشم اندازهای طبیعی شهر سنجان اراک ساخته شده است، هر روزه شاهد حضور گروه هایی از مردم است که برای تفریح و گذران اوقات فراغت، چند ساعتی را به دامان طبیعت زیبای آنجا می روند.

اما متاسفانه تاکنون روی دادن دو حادثه تلخ، مردمی را که به آنجا آمده بودند با خاطری آزرده راهی خانه هایشان کرده است.

قضیه از این قرار است که در ضلع شمالی این پارک آبگیری قرار دارد که از چشمه ها و بارندگی کوه های مجاور تغذیه می شود و در ضلع جنوبی آن جاده ای است که از جهت شرق به غرب امتداد می یابد و در واقع مبدا ورودی و مسیر اصلی پارک محسوب می شود. همچنین در ضلع جنوبی آبگیر شیب تندی است که در امتداد جاده اصلی ادامه پیدا می کند و همین شیب تند متاسفانه تاکنون دو خودرو را به کام خود کشیده است که پیامد این دو سانحه خفگی شش نفر بوده است.

اخیرا متولیان پارک با نصب فنس موقت بر بالای آبگیر در حال ساخت دیواری در امتداد شیب هستند تا از تکرار حادثه های مشابه جلوگیری کنند. که ای کاش این دیوار و این چاره اندیشی قبل از آن حوادث ناگوار و یا حداقل بعد از حادثه اول که تنها به مرگ یک نفر انجامید، انجام می شد. تا از سقوط خودرو دوم و مرگ پنج نفر دیگر جلوگیری به عمل می آمد.

متولیان پارک همچنین می بایست برای حفاظت از جان کسانی که در گرمای تابستان اقدام به شنا در آبگیر می کنند نیز تدبیر لازم را بیندیشند.