آرشیو پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۴۸
تصویر روز
۱۰

استقبال 67درصدی ایرانیان مقیم خارج از شبکه خبر

به رغم افزایش روز افزون شبکه های فارسی زبان ضد انقلاب، شبکه خبر جمهوری اسلامی جزو پربیننده ترین شبکه ها نزد ایرانیان مقیم خارج است. به طوری که بیش از 67درصد از ایرانیان مقیم خارج از کشور بیننده برنامه های شبکه خبر هستند.

شبکه بین المللی خبر با پوشش خبری وتصویری بیش از 150کشور دنیا توانسته است جایگاه مطلوب و مناسبی درمیان ایرانیان فارسی زبانان خارج از کشور کسب کند.

بنابراین گزارش، درآخرین نظرسنجی از هموطنان مقیم خارج از کشور در بیش از 29 کشور دنیا که توسط مرکز تحقیقات صدا و سیما درمرداد ماه 89 درخصوص برنامه ها و بخش های مختلف خبری شبکه بین المللی خبر انجام شد، بیش از 67درصد هموطنان مقیم خارج از کشور بیننده شبکه بین المللی خبر بوده و برنامه ها و بخش های خبری این شبکه را رصد می کنند.

دراین میان حدود 73 درصد بینندگان برنامه های شبکه خبر را درساعات 21 تا 20هر روز مشاهده و رصد می کنند و حدود 65 درصد ساعات21 تا 22 شبکه خبر را می بینند. از میان انواع برنامه های شبکه خبر نیز بیشترین میزان بینندگان مربوط به بخش های خبری با 63 درصد بوده است و بعد از آن به ترتیب تحلیل ها و تفسیرها، اخبار زیرنویس و میزگرد و مناظره بیشترین بیننده را داشته است.

براساس این نظرسنجی 3/72 درصد بینندگان موفقیت شبکه خبر را در اطلاع رسانی گسترده از رخدادهای مهم داخل کشور دانسته اند و 62درصد موفقیت شبکه خبر را در اطلاع رسانی گسترده از رخدادهای مهم خارجی هم دانسته اند.