آرشیو چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۵۸
شهرستان ها
۱۱

درمراسم بزرگداشت شهدا و ایثارگران روحانی کاشان مطرح شد: ناگفته هایی از دوران دفاع مقدس از زبان یکی از فرماندهان جنگ

کاشان - خبرنگارکیهان:

«امروز جمهوری اسلامی در ساخت سلاح های جنگی به گونه ای پیشرفت کرده است که به 54کشور جهان تانک تی 72می فروشد و سربازان آنها را آموزش می دهد.»

سرتیپ حاج کاظم آفاقی، یکی از فرماندهان 8سال دفاع مقدس درمراسم بزرگداشت شهدا و ایثارگران روحانی و فرماندهان دفاع مقدس کاشان درسالن شهدای بسیج این شهر، موفقیت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را براساس 4اصل مهم بیان کرد و افزود: اگر کوچکترین خللی درهریک از این4 اصل رخ می داد، دیگر اثری از دفاع مقدس باقی نمی ماند.

وی از نقش امام و رهبری، معنویت، امدادهای غیبی و مدیریت و فرماندهی به عنوان 4اصل اساسی در دفاع مقدس نام برد و گفت: اگر معنویت نبود، دفاع مقدس هم وجود نداشت و آن را زیر سوال می بردند.

به گفته وی، باید خاطرات رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس را برای جوانان و نسل جدید بازگو کرد تا جوانان ایران اسلامی بدانند انقلاب اسلامی چگونه بدست آنهارسیده است.

وی، عملیات خیبر را مهمترین عملیات رزمندگان اسلام و اولین تجربه نبرد آبی-خاکی رزمندگان در دفاع مقدس ذکر کرد و یادآور شد: برای پیروزی دراین عملیات دشوار و پیچیده، سردار علی هاشمی به مدت یک سال در لباس عربی، منطقه هور و جزایر مجنون را برای انجام عملیات شناسایی کرد.

سردار آفاقی، تصرف جزایر شمالی و جنوبی مجنون را با هدف تصرف ذخائر نفتی عراق، شکاف بین سپاه سوم وچهارم عراق، رسیدن به دروازه های بصره و جاده العماره و قطع راه ارتباطی نیروهای شمال جاده و حضور در خاک عراق برای کسب امتیاز از این رژیم ذکر کرد.

وی، محدودیت تجهیزاتی رزمندگان اسلام در ابتدای جنگ را یادآور شد و افزود: درابتدای جنگ درحالی که از داشتن یک اسلحه ساده در تنگنا بودیم، دشمن با انواع سلاح های پیشرفته ابر قدرتهای جهان به جمهوری اسلامی حمله ور شده بود.

وی درپایان خاطرنشان کرد: عراق درحالی که بخشی از خاک ایران را دراشغال خود داشت درخواست مذاکره داشت و ما نیز برای قبول مذاکره باید مهمترین منطقه استراتژیک عراق را دراختیار می داشتیم. در آئین بزرگداشت شهدا و ایثارگران روحانی و همایش فرماندهان دفاع مقدس کاشان از جانبازان و ایثارگران کاشانی نیز تجلیل شد.