آرشیو سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹، شماره ۱۱۰۸
چهاردیواری
۱۶

قاره هایی با نقطه هایی از اسم

آن وری ها

قاره های متفاوت جهان پر از نام هایی است که اگر می شد آنها را هم مثل همه چیزهایی که روی زمین وجود دارد و دیده می شود، از بالای سیاره ها رصد می کردیم. شاید آن وقت همه این اسم های متفاوت را به صورت نقطه هایی می دیدیم که در جاهایی متراکم تر شده و مثل توده هایی گرد هم جمع می شوند و کشورهایی را می دیدیم که بعضی از اسم ها در آن بیشتر و بیشتر می شود، شاید هم در قسمتی یا کشوری اسم هایی کم و کمتر شده یا حتی به تک نقطه هایی برسیم که تنها اسم روی زمین باشند.

نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر دنیا نیز اسم هایی هستند که در صدر جدول نام های محبوب این کشورها قرار می گیرند و در دیگر کشورهای مسلمان نیز نام های مذهبی بیشتر مورد استفاده است و در تمام کشورهای اسلامی نام محمد محبوب ترین نامی است که برای بچه ها انتخاب می شود و بعد از آن احمد و علی است. مثلا در مراکش «محمد»، «احمد» و «علی» در میان نام های پسر این کشور بیشترین اسم و بیشترین نامی که برای دختران استفاده می شود «فاطیما» و «خدیجا» است.

در امریکا به نظر می رسد اسم های محبوب در ایالت های مختلف کمی متفاوت است اما بیشترین اسم های دختر رایج در این کشور «ایزابلا»، «سوفیا» و «امیلی» است. در استرالیا نیز بیشترین اسمی که برای نوزادان دختر استفاده می شود، «ایزابل» و «اولیویا» است و «جک»و «ویلیام» محبوب ترین اسم های پسر در این کشور است.