آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۶۶
صفحه اول
۱

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی

سیاست دوگانه «تحریم و مذاکره» محکوم به شکست است

سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست فصلی شورای حکام آژانس، سیاست های دوگانه از نوع «چماق و هویج» و یا «تحریم و مذاکره» را محکوم به شکست دانست.

به گزارش العالم، «علی اصغر سلطانیه» در این نشست با استناد به تجارب دهه های گذشته، سیاست های دوگانه را ناکارآمد توصیف کرد و گفت: باید فصل تازه ای بر اساس احترام متقابل و برابری طرفین، با هدف افزایش همکاری و اعتماد متقابل گشوده شود.

وی در این نشست از حمایت جنبش عدم تعهد از ایران تقدیر کرد.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه با اشاره به ترورهای اخیر در کشورمان تصریح کرد: ترور غیرانسانی دانشمندان ایرانی به دنبال سیاست های خصمانه علیه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای که بطور کامل تحت پادمان آژانس قرار دارند، رخ می دهد. مسئول چنین اعمال شرم آور بی سابقه طرفداران این موضوع هستند.

چگونه کشورهای عضو می توانند از این پس به آژانس اعتماد کنند و مطمئن باشند که نام دانشمندانی که با بازرسان آژانس یا مقامات پادمان تعامل دارند، در چنین فهرست هایی ظاهر نشود. چنین رفتاری با دانشمندان هسته ای بطور خاص آنها که با آژانس به گونه ای بسیار شفاف و صادقانه همکاری می کنند، پیامدهای منفی برای آینده آژانس در پی خواهد داشت