آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۶۶
صفحه اول
۱

در آستانه سال نو مسیحی صورت گرفت

قطع بیمه بیکاری 2 میلیون امریکایی

گروه بین الملل در آستانه سال نو میلادی، بحران بیکاری در امریکا به معضلی برای این کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ها مزایای تمدید شده بیمه بیکاری در امریکا از روز چهارشنبه هفته پیش قطع شد و به این ترتیب تا تعطیلات کریسمس حدود دو میلیون امریکایی بیکار، از این پرداخت اندک نیز محروم خواهند شد. کنگره دموکرات امریکا درگذشته با توجه به بحران اقتصادی، پرداخت مزایای بیمه بیکاری را از شش ماه به 99 هفته تمدید کرد. میانگین پرداختی بیمه بیکاری در امریکا هفته ای 302 دلار و 90 سنت است که با توجه به هزینه های کمر شکن و رو به افزایش زندگی بسیار کم است. این تصمیم برای مقابله با کسر بودجه سرسام آور امریکا صورت گرفته شده است.

40 درصد از بیکاران امریکا بیش از شش ماه است که شغل خود را از دست داده اند و نرخ بیکاری این کشور همچنان بالای 5/9 درصد است.

بن برناکه رئیس بانک مرکزی امریکا هشدار داده است، نرخ بالای بیکاری در این کشور می تواند تاثیرات مخربی را در بلند مدت بر این کشور داشته باشد. اقتصاددانان نیز برآورد کرده اند، نرخ بیکاری امریکا در سه ماهه اول سال 2011 میلادی به حدود 7/9 درصد می رسد.

کارشناسان بیم آن دارند که نرخ بیکاری در امریکا نتایجی بیش از رکود موقت در این کشور داشته باشد.

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی امریکایی با اشاره به ناکارآمدی بسته 600 میلیارد دلاری محرک های اقتصادی دولت «باراک اوباما» در احیای وضعیت اقتصادی این کشور پیش بینی کردند ریاضت اقتصادی ناشی از شکست این طرح به افزایش خشم عمومی در امریکا منجر شود.