آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۶۶
اجتماعی
۴

معاون وزیر بهداشت: احتمال تعطیلی دوباره ادارات پایتخت

با توجه به استقرار جو پایدار در کشور و تقویت آن، احتمال افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی کشور و بویژه هوای پایتخت در روزهای ابتدایی این هفته وجود دارد و بر این اساس مصداقی نیا، معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان تاکید کرده است که در صورت لزوم در خواست تعطیلی پایتخت به علت استمرار آلودگی هوا را به دولت ارائه خواهیم داد.

به گزارش «ایران» براساس اعلام جباری، مدیرکل هواشناسی استان تهران پایداری جوی در پایتخت تا پایان هفته ادامه دارد و هوای پایتخت همچنان در شرایط هشدار قرار خواهد داشت. به علاوه بنا بر گزارش مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا ایستگاه های دروس، شهرداری منطقه 10 و آزادی از نظر آلاینده منواکسید کربن و ایستگاه آزادی از نظر آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در شرایط اضطرار قرار گرفته و غلظت این آلاینده در ایستگاه استانداری در آستانه ورود به شرایط اضطرار و در ایستگاه های پونک، میدان فتح، پارک رازی و پارک قائم در شرایط هشدار قرار دارد.

اعمال طرح سراسری زوج و فرد

طرح سراسری زوج و فرد امروز هم در پایتخت ادامه می یابد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران هم با اعلام این خبر گفت: با اجرای سراسری این طرح در هفته گذشته با کاهش 40 درصدی ترافیکی پایتخت مواجه بودیم و امروز هم این طرح از ساعت 30/6 تا 17 در تهران ادامه خواهد داشت.

تعطیلی مهدکودک ها، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی پایتخت

مهد کودک ها، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی مناطق 22 گانه پایتخت امروز تعطیل است. مهندس محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران هم گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی و اطلاعات ایستگاه های اندازه گیری آلودگی هوای تهران، روزهای شنبه و یکشنبه شرایط پایدار جوی در تهران همچنان ادامه داشته و از نظر آلاینده ها همچنان در شرایط هشدار خواهیم ماند.

استقرار دوباره اتوبوس آمبولانس های اورژانس در پایتخت

شش دستگاه اتوبوس آمبولانس در شش میدان اصلی تهران از امروز دوباره مستقر می شود. حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد: این اتوبوس ها در میادین رسالت، امام خمینی(ره)، آزادی، امام حسین(ع)، انقلاب و تجریش مستقر خواهد بود.