آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۶۶
اجتماعی
۴

دستور وزیر آموزش و پرورش برای استخدام فرزندان شهدا

هیچ فرزند شهیدی نباید در آموزش و پرورش به شکل قراردادی فعالیت کند و همه با هرگونه سابقه کار باید استخدام شوند.

حمیدرضا حاجی بابایی درجمع کارشناس مسئولان شاهد و ایثارگران ادارات کل استانها در این باره افزود: مدارس قرآن اول باید در مدارس شاهد اجرا شود. وی تاکید کرد:همه فرزندان شهید که در وزارت آموزش و پرورش به صورت قراردادی و با کار معین مشغول به خدمت هستند بدون در نظرگرفتن سوابق و محدودیت احکام باید حکم رسمی شدن آنها صادر شود و هیچ فرزند شهیدی نباید به صورت قراردادی در وزارت آموزش و پرورش بماند. وزیر آموزش و پرورش در ادامه نسبت به شناسایی و ایجاد بانکی از خانواده شهدا در فایلهای جداگانه تاکید کرد و گفت: شناسایی معلمانی که پدر و مادر شهید بوده اند، تهیه فهرستی از خواهران و برادران فرهنگی که از خانواده شهدا هستند، نوه های شهدا در مدارس کشور شناسایی و مورد تکریم و کرامت ویژه قرار گیرند، سرداران فرهنگی شهید شناسایی و یادواره آنان در سطح استان و کشور برگزار شود.

آشنایی با زبان های خارجی را برای عظمت و بزرگی ایران می خواهیم

وزیر آموزش و پرورش در اولین همایش زبان انگلیسی در جهان اسلام گفت: آشنایی با زبان های خارجی را برای عظمت و بزرگی ایران می خواهیم، نه این که ایران را برای زبان بخواهیم.

حاجی بابایی در این همایش که در مرکز آفرینش های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، افزود: جوان ایرانی با این زبان می خواهد بر بام دنیا به اندازه قامت ایران حضور پیدا کند تا شاهد ایران مقتدر، رشد یافته و جهانی در شان ملت ایران باشیم.

وزیر آموزش و پرورش به گسترش نفوذ علم در تمام نقاط دنیا اشاره کرد و افزود: بر اساس نیاز ملت ها به علم و تکنولوژی ناگزیریم با دنیا به یک فهم مشترک در زمینه علم، مدیریت و اقتصاد با مشخصه های بومی، فردی و اجتماعی برسیم.