آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۶۶
اجتماعی
۴

دو خط خبر

سند اولیه طرح آمایش سرزمین آموزش عالی دو ماه دیگر نهایی می شود. دکتر حسین نادری منش، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفته است که در مجموعه این سند برخی جهت دهی ها در زمینه گسترش آموزش عالی شکل خواهد گرفت.

شبکه ارتباطی جوانان کشورهای مشترک المنافع عضو اکو ایجاد شد. تیمورشاه اسحاق زی، معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ جمهوری اسلامی افغانستان در امور جوانان، خواستار راه اندازی این شبکه شده است.

بیش از یک هزار و 360 میلیارد ریال برای زیرساخت های گردشگری هزینه شده است. حسین فاضلی، دبیر همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و صنعت گردشگری گفته است این رقم در چهار سال گذشته هزینه شده است.

اجرای طرح دورکاری بانوان در دانشگاه ها آغاز شد. دکتر مقکان، معاون اداری و مالی وزارت علوم اعلام کرده است که این طرح به عنوان مصوبه دولت هم اکنون در چند دانشگاه پایتخت اجرایی شده است.

ایران نخستین کشور کنترل کننده گواتر در خاورمیانه است. بر اساس اعلام مهندس رضا غلامی، معاون بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان، ایران اکنون در خاورمیانه کمترین مشکلات مربوط به کمبود نمک یددار بویژه بیماری گواتر را دارد.

منابع آزمون دکتری سه شنبه ارائه می شود. این خبر را دکتر ابوالفضل حسنی، مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده است.