آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۶۶
ایران زمین
۲۳

مسافران، هوا، راه ها و شهرها

افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی کشور

نقشه های پیش یابی نشان می دهد امروز و فردا در اغلب مناطق کشور، جوی آرام حاکم خواهد بود. بنابراین برای اکثر نقاط کشور بویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده های جوی و غبار پیش بینی می شود. این گزارش می افزاید: سامانه پرفشار به نوار شمالی کشور نفوذ خواهد کرد، از این رو امروز شنبه افزایش ابر و وزش باد و کاهش محسوس دما برای سواحل جنوبی دریای خزر پیش بینی می شود.

آلودگی هوای اصفهان ادامه دارد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد، به دلیل عدم وزش باد، آلودگی در هوای اصفهان باقی مانده و غبارغلیظی همچنان درآسمان شهر دیده می شود. براساس این گزارش، عدم وزش باد موجب سکون هوا شده و همین امر سبب باقی ماندن و افزایش آلودگی است.

آلودگی هوای شهر تبریز همچنان در حالت هشدار

برابر گزارش مرکز پایش و کنترل آلودگی هوای شهر تبریز، آلودگی هوای این شهر همچنان در حالت هشدار قرار دارد.

بیوک رئیسی دبیر کمیته کاهش آلودگی هوای شهر تبریز، پایداری جوی و عدم وجود جریانات هوایی را عامل اصلی ثبات آلودگی در هوای شهر تبریز عنوان و ابراز امیدواری کرد با تغییر شرایط جوی و وزش باد از میزان آلاینده های متمرکز بربام شهر کاسته شود.

وضعیت راه ها

مرکز مدیریت راه های کشور در اطلاعیه ای در مورد آخرین وضعیت رفت وآمد در سطح جاده های کشور اعلام کرد: دو جاده استهبان - شیراز و اردکان - نائین مسدود است.

گزارش مرکز مدیریت راه های کشور حاکی است جاده استهبان - شیراز در استان فارس به علت اجرای عملیات راهداری و احداث پل در کیلومتر پنج، از 9 آذر ماه به مدت دو ماه مسدود خواهد بود. بر پایه این گزارش در مدتی که این جاده مسدود است، وسایل نقلیه از طریق جاده جدید مجاور به صورت دو طرفه استفاده خواهند کرد.

همچنین جاده اردکان - نائین در استان یزد به علت اجرای عملیات راهداری در حدفاصل کیلومتر هفت الی 9 از 6 آذر ماه به مدت دو ماه مسدود است و رفت وآمد از طریق باند برگشت به شکل دو طرفه صورت می گیرد.