آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۶۶
توسعه
۸

با درخواست رئیس سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفت

تذکر ایکائو به 5 کشور اروپایی به دلیل تحریم سوخت رسانی ایران

رئیس سازمان هواپیمایی از دریافت پاسخ ایکائو به نامه این سازمان در خصوص عدم ارائه سوخت به هواپیماهای ایران ایر در برخی فرودگاه های اروپایی خبر داد و گفت: بر اساس اعلام این سازمان، ایکائو به مقامات کشور های آلمان، دانمارک، هلند، سوئد و انگلیس به این دلیل تذکر داده است. رضا نخجوانی چندی پیش از ارسال نامه خود به ایکائو (سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی) در اعتراض به تحریم سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی خبر داد. نخجوانی به دنبال خودداری تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ارائه سوخت هواپیما به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در مکاتبه ای با «ربرتو کوبه گنزالس» رئیس شورای ایکائو، خواستار رسیدگی به این مشکل شده بود.

بنابراین گزارش «ربرتو کوبه گنزالس» بلافاصله در پاسخ به خواسته های رئیس سازمان هواپیمایی ایران، نمابری به این سازمان ارسال کرده است.

مضمون فارسی این متن به شرح زیر است: اینجانب مایل هستم به شما اعلام کنم که در پاسخ به نامه پانزدهم نوامبر 2010 سازمان هواپیمایی ایران مبنی بر عدم ارائه سوخت در برخی از فرودگاه های اروپایی به هواپیماهای ایران ایر، ایکائو به مقامات مسئول کشورهای مذکور مشکل عدم سوخت رسانی به هما را اعلام کرده است.

در این باره به مقامات کشور های آلمان، دانمارک، هلند، سوئد و انگلیس به خاطر مشکلات ایران ایر برای سوخت گیری در برخی از فرودگاه های این کشورها، تذکراتی داده شده است. ایکائو از سازمان هواپیمایی کشوری ایران می خواهد اگر اطلاعات جدیدی را در این باره یافت، به این سازمان بین المللی اطلاع دهد. رئیس ایکائو تاکید کرد: مطمئن باشید ایکائو در خصوص برطرف کردن مسائلی که منجر به خطر افتادن ایمنی صنعت هوانوردی خواهد شد، بی توجه نخواهد بود و سازمان هواپیمایی کشور ها را یاری می رساند؛ ما نگرانی ایمنی شما را درک می کنیم.