آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۶۶
توسعه
۸

اقتصاد کلان

تا پایان برنامه پنجم 70 درصد خدمات دولتی، الکترونیکی می شود

معاون تحول و نوسازی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: ارائه 70 درصد خدمات دولتی و 100 درصد ارتباطات دستگاه های دولتی با یکدیگر تا پایان برنامه پنجم پیشرفت و عدالت الکترونیکی خواهد شد. احمد بزرگیان در مورد آخرین وضعیت پروژه دولت الکترونیک اظهار داشت: سند نقشه جامع دولت الکترونیک پس از تدوین در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به کارگروه فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت) در دولت ارائه شده و در جلسه آینده این کار گروه در دستور کار قرار خواهد گرفت و به تصویب نهایی خواهد رسید. وی افزود: پس از تصویب نقشه جامع دولت الکترونیک اجرای آن شروع خواهد شد. وی افزود: در سند نقشه جامع دولت الکترونیک بخش عمده آن به روابط بین دستگاه های دولتی است که تا پایان برنامه 100 درصد به صورت الکترونیکی شود و پروژه های متعددی در این زمینه تعریف شده است.

آغاز طراحی «الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت» در دانشگاه

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر این که تشکیل ستاد «الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت» کار دولت و سایر قوا نیست، گفت: باید دفتر مقام معظم رهبری این موضوع را مدیریت و نظارت کند.

فرهاد رهبر در گفت و گو با مهر با اشاره به نخستین نشست اندیشه های راهبردی در جمهوری اسلامی ایران که چهارشنبه شب با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری و حضور ده ها نفر از اندیشمندان، استادان و صاحبنظران دانشگاهی و حوزوی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این گونه نشستها موجبات ایجاد موجی در بین نخبگان و محققین برای هم اندیشی و بررسی «مبانی، ویژگی ها و ابعاد الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت» را فراهم می کند. رئیس دانشگاه تهران از آغاز مقدمات طراحی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت در دانشگاه ها خبر داد و اظهارداشت: تیمی از اساتید و دانش آموختگان روی این موضوع کارهایی انجام داده اند اما خیلی گسترده و حجیم نیست که باید سرعت کار آنان شتاب گیرد و کارهای آنان گسترده تر شود.