آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۶۶
فرهنگ و هنر
۲۷

استقبال از فیلم های جدید سینماها

فیلم های جدید سینماهای تهران با استقبال نسبی تماشاگران روبه رو شدند.

به گزارش «ایران»، از چهارشنبه گذشته دو فیلم «خاطره» ساخته نادر طریقت و «دیگری» از مهدی رحمانی در گروه های سینمایی آفریقا و عصر جدید به روی پرده رفتند که در دو روز اول «خاطره» 15 میلیون تومان و «دیگری»

12 میلیون تومان فروش داشتند. این رقم با توجه به تبلیغات محدود دو فیلم و نخستین تجربه کارگردان های آنها فروش مناسبی به شمار می آید.

براساس این گزارش «ملک سلیمان» ساخته شهریار بحرانی که از 59 روز پیش روی پرده رفته است، تا اواسط هفته گذشته به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده و احتمالا تا دیروز (جمعه) به مرز یک میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده باشد. بنا به گفته تهیه کننده «ملک سلیمان» این فیلم تا اواسط دی ماه روی پرده خواهد بود.

اما «سن پطرزبورگ» کار بهروز افخمی که جای خود را به «خاطره» داده است، در سینماهای گروه آزاد به نمایش خود ادامه می دهد و با 8 سینما به رقم 650 میلیون تومان رسیده است. فیلم «هرچه خدا بخواهد» از

نوید میهن دوست هم با 8 سینما و 43 روز نمایش 270 میلیون تومان فروخته است.

«لطفا مزاحم نشوید» ساخته محسن عبدالوهاب هم با 9 سینما و 43 روز از مرز 200 میلیون تومان گذر کرده است. از سوی دیگر «نخودی» کار جلال فاطمی که در 7 سینما به صورت تک سانس نمایش خود را ادامه می دهد حدود 85 میلیون تومان فروش کرده است.

«خواب های دنباله دار» هم که به صورت تک سانس در 4 سینما نمایش داده می شود حدود 25 میلیون تومان فروش داشته است. «آناهیتا» از عزیزالله حمیدنژاد نیز با 23 سینما و یک هفته نمایش تقریبا 35 میلیون تومان فروش داشته است