آرشیو شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۱۳۳
سیاست
۲

امام جمعه مشهد ضمن اعتراض به اعزام زنان ورزشکار مطرح کرد

انتقاد از داوری مردان در مسابقات قرآنی زنان

آیت الله سیداحمد علم الهدی به منتقدان حضور زنان ورزشکار در مسابقات بین المللی پیوست. پس از آنکه آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله عباس کعبی حضور زنان ورزشکار در مسابقات بین المللی را مایه تاسف و تعجب خواندند، امام جمعه مشهد نیز به منتقدان پیوست و نسبت به این امر اعتراض کرد. به گزارش مهر آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه نگذارید مرزشکنی ها به وجود آید، گفت: حضور بانوان در مسابقات بین المللی ورزشی شکستن مرز حدود اسلامی است و هر که اقدام به این فعل می کند باید بداند جامعه را به سمت منکرپذیری سوق می دهد.

بنابر این گزارش آیت الله علم الهدی همچنین اقدامات صدا و سیما در زمینه فرهنگی را قابل تقدیر دانست و با تشکر از اقدامات صداوسیما و جریان سازی های فرهنگی باپشتوانه عنوان کرد: در همین فعالیت های فرهنگی و حرکت هایی که برای تعالی فرهنگی انجام می شود باید توجه داشته باشیم برخی جریان ها مرزشکنی نکرده و مرزها را به هم نزنند. رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به فیلم مختارنامه ادامه داد: مختارنامه فیلمی ارزشی و قابل تامل است اما باید توجه داشت با یک خلاف شرع در عین انجام دادن یک عمل مقدس مرز شکنی نشود.

وی با اشاره به آیه صریح قرآن کریم که می فرماید «زن ها نباید صدا را نازک کنند به گونه ای که افرادی که در دل شان مرض است طمع کنند» تصریح کرد: تکخوانی زن به صورتی که مردان نامحرم صدای زن را بشنوند نامشروع است و پخش این گونه لالایی ها دنباله روی ها و مرزشکنی هایی را دربرخواهد داشت که مغایر شرع است. علم الهدی ادامه داد: شنیده می شود در برخی مسابقات قرآنی داور مسابقه مرد است که این موضوع نیز خلاف شرع است و باید مورد توجه قرار گیرد. وی ادامه داد: در جامعه ای که بنا شد منکر پیشگیری نشود و توسعه یابد در آن صورت نظام الهی به نظام طاغوتی مبدل شده، حضرت امام علی(ع) و امام مجتبی(ع) کنار زده شده و معاویه و یزید سگ باز شراب خوار برآن مسلط می شود.