آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

خواندنی از ورزش ایران

¤ تیم والیبال پیکان با پیروزی مقابل تیم العربی قطر (1-3) به جمع چهار تیم برتر مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان راه یافت. گفتنی است در پایان مرحله گروهی این رقابتها نفرات برتر در بخش های مختلف انتخاب شدند که سیدمحمد موسوی به عنوان بهترین آبشار زن، علی حسینی به عنوان بهترین لیبرو و آرش کشاورزی به عنوان بهترین دریافت کننده برگزیده شدند.

¤ حسن روشنایی داور بین المللی کوراش ایران در جریان یازدهمین اجلاس فدراسیون جهانی به عنوان رئیس کمیته داوران این فدراسیون انتخاب شد.

¤ با پیشنهاد خلیل رشید محمدزاده سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان و موافقت مدیر تیم های ملی و هیات رئیسه فدراسیون کشتی، بهروز حضرتی پور و محسن طاهری به عنوان مربیان تیم نوجوانان منصوب شدند.

¤ در حالی که علی ترکاشوند مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی روز یکشنبه اعلام کرده بود که استعفایی از ضیاآذری مدیر مجموعه ورزشی آزادی دریافت نکرده است اما وی دیروز با استعفای ضیا آذری موافقت کرد.

¤ سعید رضا عاصمی مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان از افزایش مجدد حقوق دارندگان نشان طلای بازی های المپیک، پارالمپیک، بازی های آسیایی و برخی از رقابت های قهرمانی جهان که مورد تایید IOC است خبر داد و گفت: مهر ماه حقوق قهرمانان براساس مبنای قبلی پرداخت شد. در آبان و آذرماه حقوق مدال آوران طلادر این میادین مبلغی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار تومان پرداخت شده است که اکنون با یک مقدار افزایش مجدد به حدود یک میلیون و 900 هزار تومان رسیده است.

¤ به دعوت رئیس فدراسیون والیبال قطر محمدرضا داورزنی و درخشنده رئیس و دبیر فدراسیون والیبال برای تماشای دیدارهای دور نهایی جام باشگاه های جهان راهی قطر شدند. قرار است مسئولان فدراسیون والیبال ایران در این سفر علاوه بر دیدار با مسئولان همتای قطری خود با رئیس کنفدراسیون آسیا به جهت مذاکره و رایزنی برای گرفتن میزبانی رقابت های انتخابی المپیک لندن دیدار کنند.